Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kakaové košíčky s pudingom

nedeľa 23. decembra 2012

Kakaové košíčky s pudingom

Zajtra je to tu! Vianoce prichádzajú a preto by ma mrzelo, keby sa posledný predvianočný príspevok netýkal práve pečenia k tomuto milému sviatku. Aj keď, musím sa priznať, dlho som so sebou bojovala :D Nejak na mňa doľahla lenivosť a únava z celého semestra, takže najradšej by som sa schúlila pod dekou a nerobila nič. A to ma ešte čaká balenie darčekov :/

Ale dosť tliachania, poďme k receptu.
Cesto na košíčky som použila od Andrejky na čokoládové tartaletky, v presnom znení (dobre, kecám, nemala som hladkú múku, od spolubývajúcej som si požičala hladkú chlebovú).
Čo a koľko toho potrebujeme nájdete v uvedenom odkaze, pridávam ešte ilustračný obrázok:


Múku a cukor preosejeme, pridáme nakrájané maslo, vajce a kakao. 


Zmes spracujeme na cesto a dáme do chladu. Ja som ho nechávala v chladničke iba pol hodinu, pretože som sa ponáhľala. Stačilo mu. 


Cesto som si rozdelila na dve časti. vaľkala ho priamo na podložke a kolieska vykrajovala najväčším pohárom, aký som u nás našla.



Kolieska potom povtláčame do formičiek (či muffinových košíčkov) a poprepichujeme vidličkou, aby sa pri pečení nenafúkli. (Môžeme tiež zaťažiť fazuľou.)



Na minimálnom plameni pečieme asi 25 minút, košíčky by sa mali dobre oddeľovať od formičiek. 

Andrejkine pôvodné tartaletky sú plnené čokoládovým krémom, ktorý musí byť určite božský, ale nebola som celkom stotožnená s myšlienkou urobiť niečo, do čoho ide tak neskutočné množstvo masla. Preto som sa rozhodla plniť košíčky pudingom, aspoň trošku na odľahčenie (aj keď si nie som istá, či sa to týmto spôsobom naozaj podarilo :D).

Takže si pripravíme hustý puding nasledovne:

jeden malinový puding zmiešame s 250 ml mlieka a 1 PL cukru a privedieme k varu, miešame, kým nebude poriadne hustý. Pridáme na zjemnenie asi 25 g masla a necháme mierne vychladnúť. To isté urobíme so smotanovým pudingom (či kakaovým, banánovým, vanilkovým.. v tomto nie sú žiadne obmedzenia).



Pudingom naplníme košíčky a zdobíme malinami a čerešňami (alebo úplne iným ovocím, ktoré sa vám k tomu hodí). Ja som mala ovocie z kompótu, samozrejme, od maminky. 


Naplnené košíčky..


Tie s malinovým pudingom som zdobila malinami, ale musím  priznať, že pôsobili dosť neesteticky, pretože boli v celku beztvaré. Ale na chuti im to neubralo :D



A smotanové s čerešňami. 


Vyšlo dokopy 27 košíčkov. Bola som z toho množstva celkom prekvapená, nečakala som ani polovicu. Aspoň som mohla viac rozdať :D Som so sebou spokojná, dostali pochvalu. Aj domov sa mi podarilo ich doniesť v neporušenom stave, takže Vianoce sa môžu konečne začať :D

Prajem pokojné prežitie sviatkov v kruhu najbližších a hlavne: neprejedzte sa!








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára