Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cuketové rezance so šampiňónmi a pórom

nedeľa 20. apríla 2014

Cuketové rezance so šampiňónmi a pórom

Som hrozná bloggerka a fakt ma mrzí, že v poslednej dobe sa príliš často neozývam. Chcela by som vám toho toľko napísať, no myslím si, že je to príliš osobné a vešať takéto informácie na net nikdy nerobí dobrotu. Na druhej strane, určite by bolo fajn s niekým zdieľať to, čo ma ťaží, ale zatiaľ sa snažím nejak to držať v sebe. Dúfam, že to nejako prejde.

Keďže som zase raz doma, ani v kuchyni sa až tak často neobjavujem a neustále sem hádzať fotky mojich raňajkových misiek plných jogurtu a banánu alebo jogurtu a jablka (vždy s orieškami) rýchlo omrzí aj toho najobrnenejšieho čitateľa. Bleskovky z kuchyne určite budú, ale až keď sa dostanem k zápisníku, ktorý ostal v Brne :/

Napokon som sa ale včera chopila varešky a pripravila si toto veľmi rýchle zeleninové jedlo, ktoré mi po všetkých tých mäsových chodoch od najdrahšej mamky náramne šmakovalo. Ona sa síce sťažovala, že som ho vôbec neochutila, ale ako som už niekoľkokrát spomínala, ja solím pramálo, radšej si vystačím s bylinkami a ani tie nejak extrémne nepreháňam. Proti mäsu, samozrejme, nič nemám, ale občas ho prestriedať je fajn. Aspoň sa potom o to viac môžem tešiť na jedlo pripravené maminou. Moja úcta, ona je skvelá kuchárka! Čo by som si bez nej počala, veď to poznáte.. No dobre, to ale odbieham od témy k téme, dnes mám akési rozutekané myšlienky..

Už bez ďalších zbytočných rečí kecov kydov sprostostí odbočiek poďme k "receptu". Potrebujeme:
  • cuketu
  • 7-8 šampiňónov
  • ~ 2-3 cm bielej časti póru
  • 1 jarnú cibuľku
  • šalátové korenie, bylinkovú soľ
  • trochu masla
  • 2 sušené paradajky
Na masle najprv orestujeme dozlata umyté a na plátky pokrájané šampiňóny. Potom k nim pridáme na kolieska nakrájanú jarnú cibuľku a pór a opekáme, kým zmes trochu nezmäkne. Následne prihodíme cuketu nakrájanú na tenučké hranolčeky (alebo ju môžeme na rezance ošúpať i pomocou škrabky, záleží na vás, čo preferujete). Všetko ochutíme bylinkami, dobre premiešame a dusíme, kým cuketa nie je mäkká. Prípadne môžeme podlievať vodou, aby nám to neprihorelo. 
Na záver môžeme dekorovať sušenými paradajkami (ale pokojne i syrom, niva by bola skvelá.. alebo i olivami, to by sa mi tiež páčilo). 



8 komentárov:

  1. Vyzerá to chutne, ak náhodou kúpim cuketu, tak asi viem, na čo ju použijem. Som inak prišla na zaujímavú kombináciu orestovanej zeleniny, ktorej sa neviem dojesť, ale neviem, či ju mám aj zavesiť na net, taká je jednoduchá....XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, určite zaves! Nikdy nevieš, komu sa taký rýchly a jednoduchý recept bude hodiť ;) niekde predsa treba zbierať inšpiráciu :)
      však moje "recepty" sú tiež dosť primitívne :D

      Odstrániť
    2. Ok, tak čoskoro zavesím aj recept. Ale dovtedy...ak používaš BB krémy, radšej si prečítaj článok o nich na mojom blogu.(ja viem, stupídna reklama, ale chcela by som aby si to videla)

      Odstrániť
    3. Na recept sa teším a BB krémy nepoužívam, ja sa líčim málo, maximálne tak čierna linka pod oko a občas maskara, to je všetko.. ale článok si určite prečítam ;)

      Odstrániť
  2. aoj jarka :) ... takze super napad! cuketa je uz za normalnu cenu takze sup do toho ! este mam aj susene paradajky a akurat som len rozmyslala kde ich vyuzijem ... dovolim si len tvoj recept trochen vylepsit o zdroj bielkovin :) mozno tam sibnem kusky kuracich prsa, tofu alebo bielka či smakouna :) ďakujem za inšpiráciu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ďakujem za pochvalu :) bielkoviny naviac sú určite vítané, tie kuracie prsia vôbec neznejú zle, takže rozhodne bež do toho :D
      krásny deň želám ;)

      Odstrániť
    2. mám tvoje požehnanie :D tak to som rada :D

      Odstrániť
    3. jasné, však si musíme nejak navzájom pomáhať a inšpirovať sa, na to tie blogy sú :D aspoň dúfam :D

      Odstrániť