Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bylinkové kuracie štvrte s citrónovou šťavou

piatok 13. júna 2014

Bylinkové kuracie štvrte s citrónovou šťavou

Opäť bol rad na mne, aby som našej babskej spoločnosti pripravila niečo chutné na obed. Či sa zadanie podarilo splniť a bolo to naozaj dobré, nechám na posúdenie ostatných členov, za seba môžem povedať len toľko, že som s výsledkom vcelku spokojná. Avšak, vždy to ide lepšie a netreba zaspať na vavrínoch. Cvik robí majstra, takže sa nenechám učičíkať a budem sa i naďalej zdokonaľovať.

Keďže sme potrebovali spáchať pokrm, ktorý by vystačil na dva dni a navyše, akurát bola v mäsiarstve akcia na kuracie štvrte, voľba bola jasná. Pripravte si teda spolu so mnou toto kyslasté bylinkové kuriatko.

Budeme potrebovať:
  • 4 kuracie štvrte
  • olej
  • rozmarín a bazalku
  • korenie 4 farieb, čili, soľ
  • veľkú cibuľu
  • celú hlávku cesnaku
  • 1 jarnú cibuľku
  • šťavu z 1 citróna
Kuracie štvrte umyjeme a vložíme do pekáča vytretého olejom. Do misky vyžmýkame jeden citrón, pridáme podrvené korenie 4 farieb, soľ, čili, tymián i bazalku (čerstvé bylinky nasekáme nadrobno). Pridáme ešte asi lyžicu oleja a dobre premiešame.


Celú masu dôkladne votrieme do stehien. Do pekáča pridáme cibuľu nakrájanú na hrubé polmesiačiky, celú nevylúpanú hlávku cesnaku zbavenú iba vonkajšej šupky a nahrubo nakrájanú jarnú cibuľku.



Môžeme ešte raz všetko posypať korením a vložíme do predhriatej rúry piecť na 30 minút pri 200°. Potom teplotu znížime na 180°, podlejeme vodou a pekáč zakryjeme alobalom. Pečieme ďalších 30 minút.


Napokon alobal odstránime a dopekáme ešte štvrť hodinu, aby sa na povrchu kože vytvorila chrumkavá kôrka. Hotovo! Ako prílohu podávame ryžu alebo zemiak (ja som si ho pripravila v šupke v alobale) a mrkvovo-kalerábový šalát (z domácej zeleninky od starkej, mňaaaam! ☺).




2 komentáre:

  1. Tým cesnakom uprostred si to zabila! Ale v dobrom :) Milujem chuť cesnaku a ja ako krutý lovec a krvilačná beštia toto istotne vyskúšam :) Inak pred nedávnom som sa tebou inšpirovala. Kelové závitky v mojom podaní nájdeš na blogu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pečený cesnak to je totálna lahôdka, nebyť jedného môjho bývalého spolubývajúceho, nikdy by som nezistila o akú delikatesu som dlhé roky prichádzala ☺
      Kelové závitky sú super.. a lovu zdar!! ☺☺

      Odstrániť