Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bravčová panenka pečená s koreňovou zeleninou

sobota 22. novembra 2014

Bravčová panenka pečená s koreňovou zeleninou

Ak ste si mysleli, že tej zeleniny stále nemám dosť, musím vás sklamať, nie, ešte sa mi neprejedla. Avšak, už sa mi žiadalo aj trochu mäsa, preto som sa tuho zamyslela a snažila sa spomenúť si čo obsahuje moja mraznička. Tak mi napadlo, že sa tam stále schováva pekný kúsok bravčovej panenky. Aby s ňou nebolo príliš veľa starostí, ideálne sa mi zdalo ju upiecť. Dáme to všetko dohromady a hurá, je tu dnešný podarený obed. Navnadila som vás? Čítajte ďalej!

Ukoristíme:
  • bravčovú panenku v celku
  • 1 veľkú mrkvu
  • 1 veľký paštrnák (alebo petržlen)
  • 1/2 menšej buľvy zeleru
  • 1 veľkú cibuľu
  • 5 strúčikov cesnaku
  • maslo
  • soľ, mleté čierne korenie, korenie štyroch farieb, sušený tymián
Panenku umyjeme a na niekoľkých miestach do nej urobíme zárezy. Vmasírujeme do nej soľ, korenie a tymián a na suchej panvici sprudka opečieme dobiela. Z panvice ju preložíme do pekáča a rozložíme k nej zeleninu: mrkvu, zeler aj paštrnák nakrájaný na kocky, cibuľu na osminky, strúčiky cesnaku necháme v celosti. Zeleninu ešte zvrchu posypeme koreninami a tymiánom, obložíme plátkami masla a podlejeme vodou tak, aby bolo mäso dopoly ponorené. Pekáč vložíme do rozohriatej rúry a pri 180° pečieme tak 45 - 60 minút, kým panenka nie je mäkká a šťavnatá. Priebežne môžeme podlievať výpekom alebo doliať vodu, podľa potreby. 


Chudera panenka, takmer ju pod všetkou tou zeleninou ani nevidieť.




Čo plánujete na nedeľný obed?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára