Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené batáty s paradajkovo-olivovou omáčkou

pondelok 1. decembra 2014

Pečené batáty s paradajkovo-olivovou omáčkou

Dnes to vonku vypadalo skutočne pod psa. Celý deň leje ako z krhly, pochmúrno, vlhko a do toho jemná námraza. Tá dokonca vyradila električkové vedenie a z počutia ľudí, ktorí sa o tom bavili v obchode som sa dozvedela, že šaliny vtedy stáli na Českej bez pohnutia vyše hodiny. Však ich tam aj bolo nakopených neúrekom. Ešteže ja som sa presúvala po vlastných. Ale to som zase odbočila.

K receptu len toľko: potrebovala som spotrebovať pretlak a olivy, ktoré mi zvýšili po kuchtení provensálskych stehienok. Prišlo na ne dnes v podobe omáčky, takže ak ste zvedaví, ako na ňu, smelo ďalej!

Potrebujeme:
  • 1/4 krabice paradajkového pretlaku (asi tak 200 ml)
  • hrsť zelených olív
  • 1 strúčik cesnaku
  • bazalku
  • batáty
  • bylinkovú soľ 
  • cesnakový olej
Batáty dobre umyjeme, netreba ich zbaviť šupky, nakrájame na menšie kúsky, pokropíme ich cesnakovým olejom a posypeme bylinkovou soľou. Dáme do vyhriatej rúry piecť na 15 minút, alebo kým nie sú mäkké. 

Do rajnice nalejeme pretlak, zriedime troškou vody (nie veľa, len toľko, čo vlejeme do krabice a vypláchneme tak zvyšky pretlaku zo stien), pridáme prelisovaný cesnak, olivy a bazalku. Varíme tiež zhruba 15 minút, kým omáčka znovu trošku nezhustne. 




Ukrutne ma potešilo, že v Lidli do pravidelnej ponuky batáty zaradili, pretože nebolo vždy jednoduché ich zohnať. Tieto však vo vnútri nie sú klasicky oranžové, skôr vypadajú ako obyčajné zemiaky, no na chuti je okamžite poznať rozdiel. Sú príjemne nasladlé ako správne batáty majú byť. 
Máte ich radi??

2 komentáre:

  1. Uu sweet potatoes som ešte nemala ale chcem rozhodne vyskúšať, ževraj sú zdravšie ako obyčajné zemiaky a som zvedavá na ich chuť. :) Tento recept musel byť veľmi chutný!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak na ne natrafíš, určite vyskúšaj, tiež som sa dočítala, že sú vraj zdravšie, ale o to nejde, hlavne tá chuť je úplne odlišná. Naozaj sú sladké :D

      Odstrániť