Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cuketové špagety {Zoodles} s vajíčkom

streda 7. januára 2015

Cuketové špagety {Zoodles} s vajíčkom

Zoodles? Čo je to za podivný názov? Vysvetlenie je jednoduché: kombinácia slovíčok zucchini + noodles, teda cuketové rezance (respektíve špagety, na ktoré sa mi to podobá viac). Tieto rezance, ktoré slúžia ako náhrada klasických cestovín, som mala v pláne využívať častejšie, no napokon sa im nedostalo toľko pozornosti, koľko by si zaslúžili. Jasné, pár príspevkov sa tu už vyskytlo (dokonca na veľmi podobný, ale určite nie rovnaký recept! TU a ďalší TU), experimentovala som aj so špagetovou tekvicou (KLIK), ale k dokonalosti mi chýbala tá správna textúra taká vlastná špagetám. Rozumej, kruhový prierez a ich dĺžka.

Až som nedávno na Pintereste našla pôsob, ako vytvoriť cuketové špagety bez použitia špiralizéra!


Stačí na to obyčajné strúhadlo. Haha, som blbá, že som na to neprišla sama, ja viem. Ale nikto učený z neba nepadol. Cuketu po dĺžke nastrúhame na najväčších okách a hotovo!

Obrázok nie je môj, slúži len na ilustráciu.

Amerika objavená, volajte sláva a tri dni sa radujte a zároveň prejdeme k receptu.
Budeme potrebovať:
  • cuketu
  • olivový olej
  • 5 cm bielej časti póru
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1 ČL sójovej omáčky
  • 1 ČL balsamico octa
  • 1-2 PL domáceho kečupu
  • 2 vajcia
  • mleté čierne korenie, bylinkovú soľ
  • cherry paradajky
Na oleji orestujeme kolieska póru a pridáme posekaný a roztrený cesnak. Necháme ho prevoňať a pridáme cuketové špagety. Osmažíme ich, nech pustia trochu vody a potom pridáme sójovú omáčku, ocot a kečup, ochutíme soľou a korením. Dobre premiešame a na záver rozklepneme dve vajcia. Miešame a miešame, kým sa nevytvorí hustejšia omáčka a odstavíme z ohňa. Do teplej zmesi ešte pridáme nadrobno nakrájané paradajky, premiešame a podávame!




Okej, okej, veľmi vábne to nevyzerá, ale dôležitá je predsa chuť, no nie?

2 komentáre:

  1. "kruhový prierez a dlzka" :D ja kapem z teba :D ...niečo podobne som si uz aj ja robila ale bez cherry ;) inak skús: na arasidovom oleji orestuj cuketove noodles, ale len chvilku aby pustili trosku vody a potom v nej rozpustiti arasidové maslo :3 ... inak ja ich "nudlujem" skrabatkou na zemiaky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To znie prudko návykovo, ale mne vždy príde ľúto plytvať arašidovým maslom takto na varenie, keď je najlepšie len tak samotné :D

      Odstrániť