Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát odetý do oranžova

nedeľa 25. januára 2015

Šalát odetý do oranžova

Ráno odhŕňam záves a pohľad von oknom ma trochu zaskočil. Bielo! Čože, sneh v januári? ☺ To by ma veru nemalo prekvapovať, ale keďže v poslednej dobe bolo počasie už takmer jarné, pokazilo mi náladu. Ja som sa už tešila na náznaky slniečka a do toho úder pod pás. Nuž, nič sa nedá robiť, preto som si aspoň na obed dala niečo teplé, aby to zmiernilo moje negatívne pocity zo zimy.

Takže zase teplý šalát, ktorý v podstate pozostáva z troch ingrediencií. A zhodou okolností, prihodilo sa im, že všetky boli sfarbené do oranžovej. Čo teda potrebujeme?
  • 1/2 veľkého batátu
  • 1 mrkvu
  • hrsť (sterilizovaných) kuriatok (ja som mala domáce, ale ak nemáte zavárané, pokojne použite mrazené, ak ste si nazbierali, alebo si nejaké kúpte, čo teraz asi nebude možné.. v tom prípade môžete kuriatka nahradiť trebárs šampiňónmi, ale už to nebude celkom ono)
  • (arašidový) olej
  • sušenú bazalku a bylinkovú soľ
Mrkvu a batát ošúpeme a pokrájame na tenšie plátky. Orestujme ich na rozpálenom oleji, aby dostali trochu farby a ochutíme bazalkou a soľou. Potom podlejeme trochou vody a dusíme. Minútku pred koncom pridáme sterilizované kuriatka a dobre premiešame. Ak nemáme kuriatka, ale čerstvé huby, pridáme ich do panvice hneď na začiatku. 




Mimochodom, keď som už začala tento príspevok o počasí, tak ho tak aj dokončím. Po snehu ani stopy a dokonca mám taký dojem, že mrholí. Na porazenie..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára