Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #12: Restované kuracie prsia so zeleninou a garam masala

nedeľa 31. mája 2015

Bentó week #12: Restované kuracie prsia so zeleninou a garam masala

Tak ako niekoľko predchádzajúcich nedelí, aj dnes sa poslušne hlásim s príspevkom, ktorý obsahuje prípravu obeda do práce. Na rozdiel od minulého pomaly pečeného bravčového to dnes bolo rýchle, pretože kuracie prsia či zelenina nevyžadujú toľko času na vyhotovenie. Jediný problém, ktorý mám s týmto jedlom je jeho nešťastný názov. V angličtine na to existuje výstižné pomenovanie stir-fry, avšak netuším, ako ho dostatočne presne preložiť do slovenčiny. Nejaké nápady?

Pokrm je vskutku jednoduchý, no trochu toho východného vánku mu dodáva použitie korenia garam masala, ktoré som dostala ako pozornosť od spolubývajúcej, respektíve od jej brata, keď tu bol na návšteve. Dosiaľ som nenašla príležitosť ho vyskúšať, až konečne dnes. Keď som ho prvýkrát ovoňala, okamžite mi do nosa udrel najmä klinček, ale v jedle ho nie je badať až tak výrazne. Určite skvele pasuje k hydine, preto ho odporúčam na vyskúšanie.


Čo viac dodať? Snáď len zoznam surovín:
  • 400 g kuracích pŕs
  • 2 strúčiky cesnaku
  • trochu olivového oleja
  • menšiu hlávku brokolice
  • 1 mrkvu
  • 4 kukuričky v náleve
  • garam masala a šalátové korenie podľa chuti
  • (pôvodne som zamýšľala pridať ešte sterilizovaný hrášok, ale zdalo sa mi, že je toho v panvici akurát tak dosť, preto som od neho upustila, pokojne ho však môžete prihodiť)
Cesnak nakrájame na tenké plátky a necháme ho na horúcom oleji rozvoňať. Potom pridáme umyté a na tenké rezance nakrájané kuracie prsia. Sprudka ich orestujeme dobiela a ochutíme garam masala a šalátovým korením. Zmes dobre premiešame a podlejeme vodou. Zmiernime plameň a pridáme na ružičky rozobratú brokolicu a na tenšie hranolky nakrájanú mrkvu. Dusíme, kým mäso i zelenina nie sú mäkké. Na záver už len pridáme mladé kukuričky a premiešame, aby sa všetko prepojilo. Servírujeme, delíme do krabičiek, hotovo!






Viem, že tento pokrm nie je práve oslňujúci a extra výnimočný, ale receptov na kuracie prsia nikdy nie je dosť, podľa seba viem, že som často bezradná, pretože od radosti neviem čo skôr s nimi, preto dúfam, že vám to poslúži aspoň ako inšpirácia do budúcnosti. 
Ozaj, čo ste dnes obedovali vy?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára