Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Sklené rezance s omáčkou z červenej šošovice a sušených dubákov

štvrtok 10. septembra 2015

Sklené rezance s omáčkou z červenej šošovice a sušených dubákov

Včera som urputne premýšľala, čo si dnes pred odchodom do práce pripraviť na obed. Výnimočne bola chladnička i potravinová krabica naplnená, no akosi som na nič konkrétne nemala chuť. Vtom som si však spomenula, že v poslednom vydaní Albert magazínu ma obzvlášť potešili niekoľkými receptami na červenú šošovicu. Už keď som listovala vydaním som si prízvukovala, že niektoré určite vyskúšam. Napokon to ale dopadlo tak, že som sa neriadila ani jedným. Nejde o to, že by sa mi prestali páčiť, to nie, v budúcnosti sa rozhodne do niekoľkých pustím. Polovica však bola na jedlá s mäsom a toho som mala teraz dosť, ďalšie boli inšpirované Indiou a >>kari<< som tak isto jedla nedávno. Jeden však nahlodával moju myseľ: cestoviny so šošovicovou omáčkou. Dobre, rozhodnuté. Bude omáčka. Ale moja. S využitím toho, čo mám k dispozícii. A tak som uvarila toto:
  • 1/2 hrnčeka červenej šošovice, v suchom stave
  • 1 malú červenú cibuľu
  • 1 strúčik cesnaku
  • olivový olej
  • veľkú hrsť sušených dubákov
  • 1 konzervu (400 g) lúpaných paradajok
  • bylinkovú soľ podľa potreby
  • 1 ČL sušeného tymianu
  • 1/2 ČL škorice
  • 1 bobkový list
  • pár lístkov čerstvej bazalky
  • 30 g sklených rezancov
  • 40 g eidamu
Šošovicu namočíme vopred, ideálne na noc. Na druhý deň ju zlejeme a prepláchneme. Sušené hríby zalejeme vriacou vodou a necháme odstáť. Sklené rezance rovnako zalejeme vriacou vodou a po 5 minútach ich scedíme. Na olivovom oleji opražíme nadrobno nakrájanú cibuľu s posekaným/nastrúhaným cesnakom. Pridáme šošovicu a chvíľu opekáme. Do hrnca vlejeme lúpané paradajky (ak sú vcelku, prekrojíme ich na menšie časti) a omáčku ochutíme soľou, tymianom a bobkovým listom. Pridáme prepláchnuté dubáky a varíme, kým sa omáčka nezredukuje do požadovanej konzistencie a šošovica nie je mäkká. Na záver pridáme bazalku a servírujeme so sklenými rezancami. Nezabudneme predtým vybrať bobkový list, posypeme nastrúhaným syrom a podávame!







Bohaté a horúce jedlo s prichádzajúcim chladnejším počasím padne vhod, preto neváhajte a uvarte si šošovicu!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára