Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Buddha Bowl: Tekvicové hranolky so šampiňónmi v syrovej omáčke a marinovanými artičokmi

piatok 23. októbra 2015

Buddha Bowl: Tekvicové hranolky so šampiňónmi v syrovej omáčke a marinovanými artičokmi

Jeseň nemám príliš v láske z jediného prostého dôvodu. Dni sa skracujú, je stále pochmúrnejšie, samé hmly a sychravé počasie, vyťahovanie teplých vrstiev oblečenia zo zákutia skrine. Potom sú tu však svetlé momenty, ktoré ma nútia svoj postoj k tomuto ročnému obdobiu prehodnotiť. Nádherná príroda, stromy sfarbené do miliónov odtieňov hnedej, žltej a červenej. Horúce čaje pod dekou a, čo je hlavné, kopec jabĺk, hrušiek a tekvíc! Tie som si rozhodne zamilovala a najradšej ich mám len tak, upečené v rúre, posypané nejakým zaujímavým korením. V tomto prevedení pokojne nahradia zemiakové hranolky a dovolím si tvrdiť, že sú niekoľko násobne lepšie. Tá sladkastá chuť tekvice, v dnešnom prípade maslovej rozhodne tromfne zemiaky. A aby to bolo zaujímavejšie, ak sa vám tradičné hranolky spájajú s tatarkou či kečupom, nahradíme ich lahodnou syrovou omáčkou. To by som však nebola ja, keby som do misky neprihodila ešte čosi navyše, čo sa len tak nenápadne zašívalo v chladničke. Chcete vedieť čo to bolo? Čítajte!
  • 1/2 maslovej tekvice
  • 1/2 konzervy šampiňónov v celku
  • 1 strúčik cesnaku
  • 100 g krémového syra
  • 1 ČL dijónskej horčice
  • trochu mlieka
  • zmes talianskych byliniek
  • artičoky marinované v oleji + olej z nich (zakúpené v Lidli)
  • hrsť zelených olív
Tekvicu umyjeme, zbavíme semien a nakrájame na hranolky. Rozložíme ich na plech s papierom na pečenie a potrieme olejom z marinovaných artičokov. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 15 minút. 
Na rovnakom oleji orestujeme šampiňóny prekrojené napoly, pridáme na plátky nakrájaný cesnak a vmiešame horčicu so syrom. Podlejeme mliekom a ochutíme zmesou talianskych byliniek. Omáčku varíme, kým trochu nezhustne. Medzitým si prekrojíme olivy a artičoky a po upečení tekvice všetko preložíme do misky. Prelejeme hubovo-syrovou omáčkou a konzumujeme!


Artičoky som skúsila prvýkrát v živote. Ich chuť vôbec neviem popísať, bola úplne neutrálna, ale to pripisujem tomu, že boli marinované v oleji s rôznymi bylinkami. Veľmi sa mi však páči ich štruktúra, sú pekne chrumkavé a lístkové, ideálne práve do misky s mixom rôznej zeleniny, ktorú potrebujete obohatiť o nejakú textúru. Na internete som sa dozvedela, že je to telu veľmi prospešná zelenina, pretože obsahuje nespočetné množstvo vitamínov a minerálov. Vo Francúzsku ich milujú a je škoda, že v našich končinách sú takmer neznáme. Zrejme si počkám na sezónu a kúpim čerstvé. Nejaké nápady na prípravu?




Všetkým vám prajem príjemný víkend, majte sa krásne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára