Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #22: Pečená bravčová panenka s ostrosladkou glazúrou

nedeľa 15. novembra 2015

Bentó week #22: Pečená bravčová panenka s ostrosladkou glazúrou

Do nového pracovného kolotoča nemožno vhupnúť inak, ako prípravou vopred. Nové okolnosti si vynútili zmeniť zaužívané návyky a ja sa tak vraciam k dávnejšiemu modelu, kedy pre mňa nedeľa okrem iného znamenala aj dvojnásobné varenie. Aby som mala čím naplniť potravinové dózy do práce. Vtedy sa spolieham na plnohodnotné mäsové pokrmy s nejakou zeleninovou prílohou. Dnes teda padla voľba na bravčovú panenku. Vážení a milí, to som sa zase raz prekonala! Výsledok predčil moje očakávania a to som sa do nej ešte ani nezahryzla. Už len hmatom a pohľadom však viem, že všetci kolegovia mi budú môcť len ticho závidieť. Pretože mäso je jemné, šťavnaté, akurát doružova upečené, vôbec nie vysušené, proste tak ako má byť!

Nechajte sa zlákať:
  • bravčová panenka, v celku
  • 2 PL olivového oleja
  • 2 ČL talianskeho korenia
  • 1 ČL škorice
  • 1 ČL sladkej čili omáčky
  • 1 ČL sladkej papriky
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
Na glazúru
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 PL sladkej čili omáčky
  • 1 ČL medu
V miske zmiešame olej, talianske korenie, škoricu, čili omáčku, papriku a korenie a do zmesi ponoríme umytú panenku. Rukami všetky koreniny poriadne vmasírujeme a necháme mäso marinovať, aspoň hodinu.

Potom ju na horúcej panvici zo všetkých strán opečieme (tak 3-4 minúty), aby chytila kôrku a nevytiekli nám z nej šťavy.

To už rozpaľujeme rúru a pripravujeme glazúru: zmiešame nastrúhaný cesnak, čili omáčku a med. Na alobal položíme panenku a zo všetkých strán ju natrieme glazúrou. Vložíme do rúry a pečieme 5 minút, potom ju obrátime na druhú stranu a pečieme ďalších 5 minút. Nakoniec alobal zvinieme do balíčka a zabalené mäso dopekáme 10 minút. Hotovo, je to rýchle! Panenku naporcujeme na hrubšie plátky a podávame, trebárs s pečenou škoricovou maslovou tekvicou.



Je mi ľúto, že vám nemôžem poskytnúť lepšie fotky, viem si predstaviť, ako efektne by sa to dalo naaranžovať na tanieri, no budete sa zrejme musieť uspokojiť s chaosom v krabičke. 



Tak či onak, na kvietkovanom podnose, fajnovom porceláne či len v plaste, ktorý videl už aj lepšie dni, na chuti sa to nijak neprejaví a to je predsa to, čo sa počíta!



Želám vám príjemne strávené posledné víkendové hodiny a plno síl do nového týždňa!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára