Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #25 & #26: Prehľad troch rýchlych obedov

štvrtok 31. decembra 2015

Bentó week #25 & #26: Prehľad troch rýchlych obedov

Zdá sa, že vás znovu zanedbávam. Nuž, zrejme to už bude tak, ale ak mám byť úprimná, blogovanie ma teraz nebaví tak ako predtým, najmä keď od vás nemám žiadnu spätnú väzbu. Striedajú sa u mňa obdobia, keď mám nutkanie prispievať sem každých päť minút a obdobia, keď si na toto miesto nespomeniem aj týždeň. Momentálne sa nachádzam práve v tejto fáze, bohužiaľ a pridávať články len preto, aby boli mi príde hlúpe. Jednak nemám nič prevratné, čo by som okamžite musela roztrubovať do celého sveta a po druhé, v zime sú svetelné podmienky na fotenie fakt pod psa, nevidím teda dôvod zahlcovať vás rozmazanými nepodarkami. Len občas. Napríklad dnes. Ale zhrniem to všetko pekne do jedného celku.

Dusená fazuľa a mrkva s nivou
  • 1/2 hrnčeka fazule v suchom stave
  • 2 veľké mrkvy
  • 4 sušené paradajky + olej z nich
  • 1-2 PL domáceho kečupu
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • 50 g nivy
Na paradajkovom oleji orestujeme mrkvu nakrájanú na kolieska a pridáme k nej fazuľu. Ochutíme bylinkovou soľou. Podlejeme vodou tak, aby bolo všetko ponorené a varíme do mäkka. Keď sa vyparí takmer všetka tekutina, pridáme kečup a ešte chvíľu dusíme. Premiestnime do misky, pridáme nasekané sušené paradajky a navrch nastrúhame nivu, ešte kým je to teplé, aby sa rozpustila.




Hranolky z tuřínu s tuniakom a mandľovo-paradajkovým pestom
  • 1/2 veľkej hlavy tuřínu
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • 1 konzerva tuniaka v olivovom oleji
  • 3-4 sušené paradajky
  • 2 kopcovité PL mandľového pesta
Tuřín ošúpeme a nakrájame na hranolčeky. Rozložíme ich na plech s papierom na pečenie, pokvapkáme olejom z tuniaka, osolíme a dáme piecť do vyhriatej rúry na 15-20 minút. Do misky vložíme tuniaka, nasekané sušené paradajky a pridáme upečený tuřín. Servírujeme s pestom, buď v samostatnej nádobke, alebo ho rovno primiešame do jedla.




Šalát s avokádom, dusenou mrkvou a hráškom a vajíčkami
  • 1 dokonale zrelé avokádo
  • trochu citrónovej šťavy
  • 2 veľké mrkvy
  • 3 hrste mrazeného hrášku
  • 3 sušené paradajky + olej z nich
  • 2 vajcia
  • bylinkovú soľ podľa chuti
Vajíčka uvaríme natvrdo. Mrkvu nakrájame na kolieska a na oleji orestujeme do zlatista. Podlejeme trochou vody a dusíme, kým nie je na skus. Ku koncu pridáme mrazený hrášok a necháme ho jemne opiecť. Do misky nakrájame avokádo, pokvapkáme ho trochu šťavy z citróna a ochutíme soľou. Pridáme nakrájané sušené paradajky a udusenú zeleninu. Na záver doložíme uvarené vajcia, ochutíme ich a berieme so sebou na cesty!




Myslela som si, že tieto jedná sú natoľko rôznorodé, že v nich nenájdem jediného spoločného menovateľa, ale jedného som predsa objavila! Sušené paradajky! Aspoň vidno, ako ich mám rada a hodia sa takmer ku všetkému. 

Drahí a milí, želám všetko dobré do Nového roku, nech je lepší ako ten minulý a s oslavami to neprežeňte, aby ste do neho nevkročili s poriadnou opicou!

2 komentáre:

  1. Ahoj :) s tým blogom to mám rovnaké. Tiež moja motivácia prispievať je niekedy pod bodom mrazu. No na druhej strane, nikdy človek nevie, kto na jeho blog pritrafí a nájde tam aktuálne články. Napríklad ja síce nečítam každý tvoj článok a som rada, že prispievaš :) Takže istotne pokračuj!!! a prečo si zmenila názov? :) inak ten šalát s fazuľou robím podobný aj ja :D ale ešte aj s mletým mäsom :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, som rada, že sa nájde aspoň niekto, kto si to tu z času na čas pozrie. Názov som sa rozhodla zmeniť, pretože už dávno nepatrím medzi kruh vysokoškolákov. Ale až teraz som sa k tomu konečne primäla.
      Ja tiež varím mleté mäso s fazuľou a mrkvou, ale vtedy to už volám čili, nie šalát :D

      Odstrániť