Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát z pečenej brokolice s hummusovým dresingom a syrom

streda 2. decembra 2015

Šalát z pečenej brokolice s hummusovým dresingom a syrom

Nad týmto receptom bude prevažná väčšina mojej rozvetvenej rodiny určite ohŕňať nos, no verím, že vy mu nedáte košom. Mala som už plné zuby mäsa a tak som si do práce pripravila na rýchlo šalát z pečenej zeleniny. Bielkoviny musia byť, takže som využila netradične ochutený syr so zeleným korením a čili. Celé to uzatváral jednoduchý dresing s hummusom a cesnakom. Musím priznať, že s cesnakom som to prehnala, ale aspoň sa na mňa po ceste domov nelepili žiadni upíri. Prevencia sa zíde, keď je teraz tma už skoro popoludní.

Pečená zelenina:
  • takmer celá hlava brokolice
  • veľká mrkva
  • trochu olivového oleja
  • provensálske bylinky podľa chuti
Dresing:
  • 1 kopcovitá PL hummusu
  • 1 PL balsamico octu
  • 2 strúčiky cesnaku (ale stačil by aj jeden)
  • 1 ČL olivového oleja
Naviac:
  • 85 g syra so zeleným korením a čili 
Brokolicu umyjeme a rozoberieme na ružičky, mrkvu očistíme a nakrájame na kolieska. Rozložíme ich na plech s papierom na pečenie, pokropíme olejom a posypeme provensálskymi bylinkami. Dáme do vyhriatej rúry piecť na 15 minút, kým zelenina nie je opečená, priebežne ju premiešame. 

V miske premiešame hummus s octom, olejom a pridáme nastrúhaný/prelisovaný cesnak. 
Upečenú zeleninu premiestnime do nádoby či servírovacej misky, ešte horúcu ju premiešame s dresingom a pridáme syr pokrájaný na drobné kocky. 




Tento pokrm sa dá určite jesť aj studený, preto si ho môžete pohodlne odniesť kamkoľvek so sebou, ja som si ho však v práci ohriala v mikrovlnke, aby sa kúsky syra celkom roztopili. A vám to tiež tak odporúčam, ak budete mať tú možnosť, pretože dlhé ťahajúce sa syrové vlákna.. hmm, to je mňam!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára