Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (31)

nedeľa 31. januára 2016

Bleskovky z kuchyne (31)

Za túto rubriku by som si zaslúžila poza uši. Totálne som ju zanedbala, vlastne presnejšie ignorovala hádam štyri mesiace. To sa mi teda poriadne zaplnila zložka s fotkami, preto je najvyšší čas ju vytriasť a zavaliť vás náložou mojich rýchloviek. Zostavila som ich do koláží, aby tých snímok nebolo neznesiteľne veľa (čo bude aj tak) a pre dobro rozsiahlosti článku sa obmedzím na minimum komentárov. Snáď zmienim len toľko, že v zimných mesiacoch u mňa dominuje exotické ovocie, ktoré si inak počas roka nedoprajem: teda kopec kaki, granátových jabĺk, manga. Samozrejme, sem-tam nechýba malá ukážka, že čitateľský krúžok som nezatvorila, i keď s novou prácou do mňa literatúra už nepadá ako do čiernej diery. Na rozdiel od jedla.. Ale to som sa už rozrečnila a sľubovala som, že nebudem drístať.


Nie, baklažánových minipízz sa nevzdám, ani keď v zime baklažán stojí sťa by bol pozlátený. 


Boli aj Buddha Bowls: tu ešte s marinovanými artičokmi (Lidl).






Jedného dňa som sa snažila vytvoriť tekvicové palacinky. Netrafila som však správnu konzistenciu a rozpadali sa --> takže trhanec. Ale výborný! S gorgonzolou a bazalkovým pestom. 





Arašidová >>chimichurri<< omáčka tu bude niekoľkokrát, nečudujte sa, je dokonalá!



Bazalkové pesto, roztopený Brie a tradične arašidové maslo.


Myslím, že som konečne vyhrala boj s krájaním manga! V Kauflande mali takú vtipnú pomôcku, ktorá inak stojí okolo 70 kaček, no zrejme sa ich potrebovali zbaviť a zľavili ich na dvacku. No nekúp to!





Jediná kompletne nezdravá vec, ktorú si občas (vtedy, keď je v akcii za 12 korún, vďaka ti, Kaufland) doprajem, je ochutené mlieko od Müllera. Už viete, že arašidy v čokoláde a biela čokoláda/pistácia sú presne podľa môjho gusta, takže keď sa na trhu objavila novinka Čokoládovo-karamelový keksík, duša mi zaplesala a švac ho do košíka. Odporúča 12 z 10 nemehiel (za predpokladu, že zvládnete tú okamžitú nálož cukru). Na olovrant do práce sa hodí, treba posilniť ducha, keď ostáva ešte hodinka dve do záverečnej. 






Brokolicový krém, ó moja láska, doplnený chrumkavou stredomorskou orieškovo-olivovou zmesou (Lidl) a makadamovými orechmi.


Lidl vie ako na mňa: dajte niečo do pekného obalu, vyrobte to s náznakom orechov a zaručene vám skočím na lep. Na moje prvotné zdesenie, tento pistáciový krém je sladký! Takže to k hryzeniu kalerábu nebola úplne vhodná kombinácia, ale odhliadnuc od toho, zmieňovaná zelená pasta nie je úplne márna. I keď na mňa príliš sladká. 


Zato toto mandľové pesto bolo božské! Využila som ho jednak ako nátierku a v druhom rade do rôznych buddha bowls ako dip. 



Sleďové filety, dusená zelenina so šampiňónmi, kečupom a balzamikom --> pracovný obed. 


Mrkvová šťava, ako pozostatok z prípravy týchto >>mrkvových<< sendvičov. 


Už som mala možnosť vyskúšať od slovenskej značky Koro cícerovú pomazánku s >>tuniakom<<, ktorá mi naozaj chutila, preto keď som objavila ďalšie príchute, musela som ich otestovať. S červenou repou je dokonalá! Cvikľová chuť príliš nepreráža, takže by mohla osloviť aj tých, ktorý jej až tak nefandia, na druhej strane, príjemne ju ozvláštni.
Mimochodom, podivné guľôčky nie sú nič iné, ako domáci >>falafel<<


Druhá s vajíčkom nie je na zahodenie, určite si nájde priaznivcov (dokonca myslím, že viac, ako repová), ale je tu jedno ALE: obsahuje papriku! A tú ja nerada. V každom prípade, nevadilo mi to až natoľko, že ak bude náhodou v akcii (ako sa to stalo teraz) a iné príchute mať nebudú, že by som ju nevzala. 


Hranolky z kvaky, pre veľký úspech už niekoľké opakovanie.



Opäť brokolicový krém, tento raz s prídavkom chilli omáčky a na chrumkanie pečené gaštany, tekvicové a slnečnicové jadierka. 


Ako vidíte, pistáciovému krému som dala druhú šancu, preferujem však hummus (i kari) a obľúbené maslá: kešu a pekanové s kvapkou javorového sirupu. 


Nuž, vypadá to tak, že sme sa konečne dostali na koniec. Uf, bola to drina, verte mi. Ani nechcite vedieť, koľko času som strávila nad výberom a úpravou fotiek. Takže s malou dušičkou budem dúfať, že sa vám zapáčia. 

2 komentáre: