Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zapečené vrstvené chilli

pondelok 29. februára 2016

Zapečené vrstvené chilli

Opäť som trochu popustila uzdu fantázii a snažila sa ozvláštniť u mňa už tak nejak klasické chilli. Suroviny sa nemenia, samozrejmosťou je mleté bravčové, nejaký druh fazule, chrumkavá mrkva a bonus v podobe škorice. Inovačný prvok však prichádza na scénu v spôsobe prípravy. Rozhodla som sa chilli zapiecť, dokonca som dospela tak ďaleko v umeleckej tvorbe, že jednotlivé zložky som úhľadne navrstvila. O fakte, že pri prekladaní do cestovných misiek sa mi celé dielo rozpadlo, hovoriť nebudeme, počíta sa predsa dobrý úmysel!

Dve poriadne porcie:
  • 400 g mletého bravčového 
  • plátok masla
  • 1-2 ČL údenej papriky
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 ČL škorice
  • 1 ČL oregana
  • 1 PL balzamiko octu
  • 2 ČL sladkej chilli omáčky
  • bylinkovú soľ podľa potreby
  • 1 cibuľu
  • 1-2 strúčiky cesnaku
  • 2 malé poháre domácich lúpaných paradajok (alebo konzervu kúpených)
  • 1/2 hrnčeka fazule v suchom stave
  • 2 mrkvy
Fazuľu na noc namočíme a necháme napučať. Na druhý deň vodu zlejeme a dáme variť. Medzitým pripravíme mäso: na rozhorúčenom masle sprudka opražíme cibuľu, pridáme nasekaný cesnak a mleté bravčové, ktoré sme ochutili paprikou, korením, škoricou, octom, chilli omáčkou, oreganom a soľou. Dobre poopekáme zo všetkých strán a podlejeme lúpanými paradajkami (niet nad domáce naložené s cesnakom a bazalkou). Dusíme, kým sa tekutina trochu zredukuje.

Pekáč vyložíme papierom na pečenie, na spodok vsypeme precedenú fazuľu (ktorá je hotová len na skus), na to rozložíme mrkvu pokrájanú na šikmé kolieska a na záver príde vrstva mäsa. Pekáč vložíme do vyhriatej rúry a pri 180 °C zapekáme 15-20 minút, kým povrch nedostane kôrku a mrkva v strede nie je hotová.



Práve mi napadlo, že pridaním nastrúhaného syra navrch by celá masa spevnela a ľahšie by sa servírovala. To je nápad, čo vy na to? Prihováram sa zaň!




Ale ako je to u mňa celkom bežné, ide hlavne o kvalitu ako o formu a keď vám budem tvrdiť, že si určite budete oblizovať prsty, misky a krochkať blahom, jednoducho mi verte. Alebo neverte a presvedčte sa sami, aj to je riešenie!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára