Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: 2 v 1: tvaroh naslano s pečenou zeleninou

pondelok 28. marca 2016

2 v 1: tvaroh naslano s pečenou zeleninou

Spolubývajúca si nedávno robila na obed rezance s tvarohom. Ktovie prečo sa mi tento nápad zavŕtal do podvedomia a tu i tam sa opäť znenazdajky vydral na povrch. Zvláštne, ak vezmem do úvahy, že s cestovinou sa nekamarátim a hrudkovitý tvaroh neznášam. Naopak, ten jemný mám vo veľkej obľube a tak "Světe, div se!", myšlienka vykryštalizovala do hmatateľnej podoby. A hneď dvakrát v priebehu asi dvoch týždňov. K jemnému tvarohu pribudla pečená zelenina a ako bonbónik na torte mierne karamelizovaná cibuľa. Zaujala som vás? Dobre, pusťme sa do toho!

Tvaroh s pečeným ružičkovým kelom:
  • 1/2 vrecka ružičkového kelu
  • trochu masla
  • bylinkovú soľ
  • balzamikový ocot
  • 250 g jemného tvarohu (vo vaničke)
  • 1 cibuľu
  • čerstvú pažítku na ozdobu
Kel odstopkujeme, prekrojíme na polovice a rozložíme na plech s papierom na pečenie. Ochutíme soľou, balzamikovým octom a obložíme maslom. Vo vyhriatej rúre pečieme 10-15 minút. 
Cibuľu nakrájame na tenké polmesiace a na masle orestujeme do sklovita, Ochutíme soľou a octom. Chvíľu povaríme, kým tekutina nezhustne a neobalí cibuľu. Na záver zostavujeme: do veľkej misky vyklopíme tvaroh, pridáme kel a cibuľu, ozdobíme pažítkou a podávame. 




Tvaroh s pečenou kvakou a sušenými paradajkami
  • 1/2 buľvy kvaky/bielej repy/tuřínu
  • trochu masla
  • bylinkovú soľ
  • 1 cibuľu
  • 250 g jemného tvarohu
  • 3-4 sušené paradajky
Kvaku očistíme a pokrájame na hranolky. Rozložíme ju na plech s papierom na pečenie a doložíme cibuľu nakrájanú asi na osminy. Posypeme soľou, pridáme maslo a vo vyhriatej rúre pečieme 15-20 minút. Opäť do misky umiestnime tvaroh, obložíme kvakou, cibuľou a pokrájanými sušenými paradajkami. Zase môžeme ozdobiť čerstvými bylinkami, ja som zabudla hanba mi.




Pozdáva sa vám niektorý z receptov? Vyskúšate? Dajte vedieť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára