Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kokosové palacinky s ricottou a plnenými olivami

sobota 16. apríla 2016

Kokosové palacinky s ricottou a plnenými olivami

Tento príspevok som pôvodne chcela publikovať o čosi skôr, ale veci sa vyvinuli inak. Po obede som bola príliš unavená a normálne som si musela na hodinu zdriemnuť (jarná únava?). Potom ma zlákali temné zákutia internetu, kde som nedôstojnú chvíľu obdivovala kreativitu prispievateľov Pinterestu a napokon som sa rozhodla predsa len vyjsť na čerstvý vzduch, pretože podľa predpovede má byť zajtra hnusnejšie ako dnes a mohla by som ľutovať, keby ma mali na celý víkend poveternostné podmienky uväzniť medzi štyrmi stenami bytu (ale nového, krásneho a dokonalého!). Tak, dozvedeli ste sa všetko nepodstatné z môjho nezáživného bytia a teraz prejdime k tomu, kvôli čomu ste zrejme tu. Recept!

Na kokosové palacinky mám zálusk odkedy som si kúpila balenie strúhaného kokosu, ale odrádzala ma od nich jedna vec. Vedela som, že ich nechcem robiť na sladko. To ma totiž vôbec nezasýti. A predsa len, kombinácia slaného s kokosom je tak trochu na hlavu. Ale keď môžem pripravovať mäso v omáčke z kokosového mlieka, tak prečo nie takéto palacinky na slano? Rozhodnuté, debata vnútri môjho mozgu bola rozuzlená a konečne prišlo k činom. Chvalabohu, že to dopadlo v prospech ich existencie! Síce sú netradičné, ale výborné a tak budem taká dobrá a o túto skúsenosť sa podelím.

Na tri (pomerne hrubé..) palacinky:
  • 2 PL kokosového oleja
  • 2 vajcia
  • 1/4 hrnčeka mlieka
  • 1/4-1/3 hrnčeka strúhaného kokosu (lepšie kokosovej múčky)
  • 1/4 ČL kypriaceho prášku
  • 1/4 ČL kuchynskej sódy
  • bylinkovú soľ na ochutenie
  • Náplň: 
    • 200 g (celý kelímok) ricotty
    • 4-5 sušených paradajok
    • 1/2 konzervy olív plnených syrom s modrou plesňou (sú super, ale nie je to podmienka, postačia i obyčajné)
    • bylinkovú soľ
Kokosový olej rozpustíme, vlejeme do misky a zmiešame s vajciami a mliekom. Potom zapracujeme strúhaný kokos, pridáme štipku bylinkovej soli, kypriaci prášok a sódu. Rozmiešame a do horúcej panvice s kvapkou oleja vlejeme naberačku cesta. Z oboch strán opečieme (menej šikovným odporúčam techniku obracania pomocou taniera) a pripravíme na naplnenie. Samozrejme, spotrebujeme všetku palacinkovú zmes.


Každú palacinku štedro natrieme ricottou, posypeme soľou a rozložíme nasekané sušené paradajky a olivy. Zvinieme a podávame!





Ako som už podotkla, áno, sú hrubé, ale bol to môj prvý pokus a bála som sa, že sa budú trhať. Aspoň mám dôvod pripraviť ich znovu a pilovať techniku. Pretože za to stoja. Sú neobyčajné, kombinácia kokosu, slanej ricotty a olív nemusí vyhovovať každému, myslím si však, že na svete ľudia jedia aj čudnejšie jedlá (napríklad bývalá spolužiačka si na vianočku pravidelne natiera tavený syr a uherskú salámu. Takže tak..)
No a pre vás, ktorým sladké obedy nevadia, existuje snáď miliarda možností, ako ich využiť, takže neváhajte a dajte mi vedieť, napokon, ako veľmi bohaté raňajky si ich predstaviť rozhodne viem. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára