Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Buddha Bowl: baklažán, guacamole a marinované artičoky

utorok 24. mája 2016

Buddha Bowl: baklažán, guacamole a marinované artičoky

Moje stredné meno by asi malo byť Výhovorka. Z víkendu som vám dlžná niekoľko receptov, ale, samozrejme, mám tisíc a milión dobrých dôvodov, prečo som sa neozvala skôr. Namiesto toho, aby som ich všetky dôkladne menovala, len virtuálne posielam smutné očká a prosím o odpustenie a skúsim si to vynahradiť nasledujúcim receptom. Či skôr inšpiráciou. Pretože toto opäť bola miska presne podľa môjho gusta: baklažán a avokádo? V minulom živote som musela byť niečo z toho, inak si svoju obsesiu neviem vysvetliť..
  • 1 veľký baklažán
  • 1 dokonale zrelé avokádo
  • hrsť cherry paradajok
  • šťavu z citrónu
  • trochu bylinkovej soli
  • malý strúčik cesnaku
  • niekoľko artičok marinovaných v oleji
Baklažán nakrájame na centimetrové kolieska, osolíme a necháme vypotiť. Tekutinu odsajeme kuchynskou utierkou, kolieska rozložíme na plech s papierom na pečenie, pokropíme olejom a do vyhriatej rúry dáme piecť na 15 minút. 
Guacamole: dužinu z avokáda rozpučíme vidličkou, pridáme na malé kúsky nakrájané cherry, strúhaný cesnak, ochutíme soľou a citrónovou šťavou a dobre premiešame. 
Všetko naaranžujeme do misky: upečený a na menšie kusy nakrájaný baklažán, kôpku kopec guacamole a artičoky. Podľa chuti môžeme ešte vylepšiť korením alebo paprikovými vločkami a degustujeme!




V jednoduchosti je krása, toto jedlo máte hotové za chvíľku, to však neznamená, že by mu niečo chýbalo, ba naopak, také zastúpenie jedinečných ingrediencií sa nepodarí skĺbiť každý deň. Tak neváhajte a pusťte sa do práce!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára