Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mrkvovo - petržlenové pyré s príchuťou kari

nedeľa 29. mája 2016

Mrkvovo - petržlenové pyré s príchuťou kari

Skutočne nerozumiem jednej veci. Prečo človek musí dookola obhajovať zdravší životný štýl? Prečo, keď poviem, že nepijem alkohol na mňa skupina ostatných pozerá, akoby som spadla z jahody? To sa nevieme zabaviť inak, ako s podporou litrov chľastu? Prečo musím neustále vysvetľovať, že pre mňa to nie je utrpenie, ani za trest, je to proste cesta, ktorou som sa vybrala a ktorú nebudem porušovať, len preto, aby ma niekto videl váľať sa pod stolom s niekoľkými promile v krvi alebo s prúžkami masti stekajúcimi po brade? Prečo, na druhej strane, oni nevysvetľujú mne, aký majú dôvod na to, že si devastujú trebárs obličky, pečeň, srdce, fajčiari i pľúca? Prečo to dnes nie je naopak?

Nevysvetľujte si to zle. Neodcudzujem. Len nechápem. Dobre, raz za čas sa odviazať, občas si dopriať trojposchodovú tortu, zhrešiť - áno, padne to fajn. Jasné, ak chcete pokračovať v tom čo robíte, vaša vec. Ale prečo o svojej pravde presviedčať ostatných, ktorí nechcú ísť rovnakou cestou? Bolo mi povedané, že zásady sú na to, aby sa porušovali. Nie! Zásady formujú charakter človeka. To mi nikto nevyvráti. A aby som ich odignorovala iba preto, aby si so mnou kolega mohol nad pohárom tvrdého potykať, to mu radšej budem do konca života hovoriť "Pane". Okrem toho, družiť sa možno aj nad šálkou čaju (alebo nad "Spisovkou", však, Honzo?).

Môj srdcový výlev nemá nič spoločné s nasledujúcim receptom, ale považovala som za dôležité vyjadriť svoj názor a budem viac ako rada, ak mi do komentárov napíšete, ako to vidíte vy. Nech máme o čom diskutovať, polemizovať alebo sa hádať. A teraz už k podstate veci:
  • 3 mrkvy
  • 2 petržleny
  • trochu kokosového oleja
  • 1 ČL mletého kari
  • trochu bylinkovej soli
  • trochu citrónovej šťavy
  • hrsť tekvicových jadierok
Mrkvu a petržlen očistíme, nakrájame na kolieska a v hrnci na horúcom oleji orestujeme do zlata. Ochutíme soľou a kari a zalejeme vodou. Varíme, kým zelenina nie je mäkká. Menšiu naberačku mrkvy odložíme bokom, väčšinu tekutiny zlejeme z hrnca, ale preventívne ju ušetríme. Mrkvu a petržlen ponorným mixérom zmixujeme na hladké pyré, podľa potreby rozriedime vývarom, ale po malých dávkach, kontrolujeme konzistenciu. Ochutíme citrónovou šťavou a podľa potreby soľou a kari korením. Prelejeme do misky, obložíme odloženou mrkvou a štedro posypeme tekvicovými jadierkami.





Zrejme trochu ťažšia téma na nedeľné predpoludnie, ale nenechajte sa znechutiť, všetkým prajem krásny pokojný a slnečný deň. Ak budete mať možnosť, rozhodne ho nepreseďte doma!

2 komentáre:

  1. Ahoj a čo sa stalo? :) A ty nepiješ ako vôbec? Ani na prípitok? Ani šampanské? Pre mňa si každopádne veľká motivácia... ja som kedy nepila, vôbec ... no proste prepadla som tlaku okolia a nejak som stratila svoje presvedčenie a stala som sa len ovcou... hádam sa mi podarí na najbližšej oslave či párty povedať nie radšej knihu hehe :D ... ako nepijem často a viem aj kedy mám dosť, ale na druhý deň mám výčitky, že sakra toto predsa nie som ja!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nepijem vôbec. Vlastne, kecám, pijem, ale iba H2O (a čaje), bez toho to nejde.
      Nežiada sa mi to, kvôli prípitku svoje presvedčenie meniť nebudem a potom nemusím riešiť nejaké výčitky. Neodsudzujem, každý nech sa chová podľa vlastného uváženia. Dobre, raz za čas ak chcete, prečo nie, ale aby to bolo podmienkou k "lepšej zábave a väčšej socializácii" tak mi to za to nestojí.

      Odstrániť