Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dusené zajačie stehná na sušených hubách

štvrtok 14. júla 2016

Dusené zajačie stehná na sušených hubách

Čože, posledný mäsový príspevok pred dvomi týždňami? To chce okamžitú nápravu! Opäť sa mi pod zuby dostali králičie stehná z domáceho chovu, preto som potrebovala šikovný recept, ktorý by ich bol hoden. Misia úspešne splnená, podarili sa vynikajúco! Hlavnú zásluhu na tom má najmä výrazná zmes sušených húb, preto už nebolo treba iných pochutín a dochucovadiel. Ak vás mäso ani hríby nenechávajú chladnými (a hladnými), bez obáv pokračujte ďalej..

2 dostatočne bohaté porcie:
  • 2 zajačie stehná
  • kokosový olej
  • 1 - 2 ČL údenej papriky
  • 1 ČL talianskeho korenia
  • 1/2 ČL korenia 4 farieb
  • 1 ČL sušeného cesnaku
  • 2 PL worchestrovej omáčky
  • 2 hrste sušených húb
  • 2 hrnčeky zeleninového (hydinového) vývaru
Zajačie mäso ochutíme paprikou, korením, cesnakom a worchestrovou omáčkou. Vo woku rozpálime kokosový olej a stehná na ňom z oboch strán sprudka opečieme. Podlejeme ich vývarom tak aby boli úplne ponorené, zmiernime plameň a zakryté dusíme, najprv asi pol hodinu. Keď sa tekutina odparí, dolejeme novú a stále dusíme, ďalších 30 minút. Medzitým huby zalejeme vriacou vodou a necháme ich odstáť. Vodu scedíme a po uplynutí hodiny ich pridáme do woku. Stehná priebežne otáčame, podlievame vodou či vývarom a dusíme, celkovo minimálne 1 a 1/2 hodiny, ideálne 2, kým sa mäso poľahky neoddeľuje od kosti. V poslednej fáze už tekutinu neprilievame, necháme ju zredukovať na hustú šťavu. Hotovo, stehná podávame s mrkvovým šalátom, preliate hustou hubovou omáčkou.


Navykla som si stehná pri prenose do práce rozobrať a zbaviť kostí, nebudem predsa ako trúbka so sebou vláčiť dvojkilovú tašku (ktorá je už aj tak naprataná na prasknutie), takže budete musieť prežrieť nie príliš estetické fotky. Ja viem, nepoučiteľná..






Ja sama sa k zbieraniu hríbov určite nedostanem, dúfam však, že moji milovaní rodinní príslušníci na mňa myslia a zabezpečia nám aj toto leto nejakú dávku. Pretože poctivo nazbierané a usušené dubáky, kuriatka, prípadne kozáky, to je lahôdka v akomkoľvek jedle. A odporcovia nech si ďalej ohŕňajú nosom (ahoj, Hell), aspoň ostane viac mne *hahahahahaaaa*!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára