Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Extra čokoládové brownies

streda 6. júla 2016

Extra čokoládové brownies

Pečiem rada. Hlavne, keď to nerobím pre seba, ale niekomu inému. Vtedy je však pečenie spojené s akousi nervozitou, či to ostatným bude chutiť, či sa mi podarí jedlo nepripáliť alebo naopak, či nebude surové, obhrýzam si nechty a držím palce, aby všetko dopadlo podľa mojich predstáv. Mojím najväčším problémom ale je, že nemám vôbec odhad. Takmer nikdy sa mi nepodarí zvoliť správnu veľkosť nádoby. Raz je príliš veľká, inokedy pritesná. A tak aj tieto dekadentné, čokoládou napchaté brownies narástli do neočakávaných rozmerov. Vzhľadom možno nie sú najkrajšie na svete, kvôli popukanej kôrke, avšak chuťou určite okúzlia.
  • 1 hrnček špaldovej múky (alebo nejakej celozrnnej)
  • 1/2 hrnčeka holandského kakaa
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • 1/2 ČL sódy bikarbóny
  • štipku soli
  • 125 ml mlieka
  • 4 kopcovité PL medu
  • 150 g horkej čokolády (90%)
  • 1 PL kokosového oleja
  • 1 vajce
Do misy preosejeme múku, kakao, kypriaci prášok, sódu a soľ. Čokoládu nalámeme na kúsky a nad parou vo vodnom kúpeli rozpustíme. Pridáme k nej studené mlieko, med, olej a dobre premiešame. Tekuté ingrediencie vlejeme do misy s múkou, rozklepneme dnu vajce a premiešame. Varechou, mixér nie je žiadúci, brownies by nemali byť úplne prepracované. Cesto naplníme do pekáča potretého olejom v rovnomernej vrstve, ale snažíme sa ho tisnúť viac k stenám nádoby (aby sme predišli nafúknutiu v strede - o čo som sa aj snažila, ale zrejme nie dôsledne).


Pečieme vo vyhriatej rúre pri 180 °C tak 15-20 minút (záleží od veľkosti plechu), špajdľový test tu nepomôže, cesto musí byť vlhké a akoby nedopečené, tak je to správne! Brownies necháme vychladnúť a až potom krájame na kúsky. 






Dokonalé brownies by mali spĺňať dve podmienky: ich povrch by mal pripomínať lesklý papier (čo sa podarilo, aj keď na fotkách to nie je až také markantné) a vnútri by mali byť hutné, žuvačkové, akoby vlhké. Na tomto bode musím ešte trochu popracovať, 3 minútky navyše v rúre, nad ktorými som dlho špekulovala, či ich zaradiť alebo nie, sa nakoniec ukázali ako nesprávny ťah. Jasné, neublížilo im to, chuti určite nie, ale ja ako perfekcionista sa s takýmto výsledkom nemôžem uspokojiť. Aspoň viem na čo sa v budúcnosti zamerať. Ak by ste mi chceli ukázať, ako sa to správne robí, neváhajte, pošlite reakciu, nechám sa poučiť!

2 komentáre:

  1. Úplne som sa v tomto článku našla. Som totižto tiež perfekcionistka a keď pečiem, členovia rodiny už vedia, že sa nemajú približovať, lebo od stresov často na nich niečo nedopatrením vyšteknem (čo potom oľutujem) :D S formami na pečenie mám tiež problém; tento recept na brownies som ešte nikdy nevidela a vyzerá fantasticky, tak ak zistíš aká forma je preň najlepšia, s radosťou ich urobím :) PS: brownies je vždy lepšie vybrať ešte nedopečené; v horúcom plechu sa aj tak ešte jemne dopečú aj po vybratí (pár vysušených "brownies" mi to vtĺklo do hlavy). PPS: Nedávno som si založila tiež vlastný foodblog a mám tam recept aj na zdravé nepečené brownies; ak naň hodíš očkom, budem ti veľmi vďačná :) - http://nutri-licious.blogspot.sk/2016/06/healhy-raw-brownies-nepecene-brownies.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za komentár, myslím, že ideálna forma na pečenie bude s rozmermi okolo 30x20 cm, moja bola menšia.
      Tieto brownies neboli zase vysušené, až tak katastrofálne sa mi ich zmršiť nepodarilo, ale zaslúžili by si ešte o niečo tekutejšiu konzistenciu. Takže ak recept vyskúšaš, budem od radosti celá bez seba a neváhaj sa potom podeliť o výsledok. Veľa úspechov do ďalšieho pečenia prajem!

      Odstrániť