Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Vaječné cuketové bochníčky/žemličky

nedeľa 3. júla 2016

Vaječné cuketové bochníčky/žemličky

Asi ste to predvídali, ale keďže sa nám prudko zhoršilo počasie, nemám motiváciu byť vonka a tak sa našlo miesto i na blog. Síce s trochou sebazaprenia, pretože teraz sa mi chce iba spať a nič nerobiť, ale prekonala som svoje zlé ja a prinášam vám krátky, no napriek tomu výživný článok. V hlavných úlohách: domáca cuketa zo starkinej záhrady, vajíčka a fantastická bruschetta (či skôr pesto) ukoristené v Zlevnených potravinách. Objavila som rovno dva druhy: artičoky a špargľu a prvú menovanú som hneď vyskúšala. Luxusná!


Na 3 bochníčky:
  • 1 veľkú cuketu
  • 2 vajcia
  • 50 g syra na strúhanie
  • zmes talianskeho korenia a korenia na pizzu
  • bohatú dávku artičokovej bruschetty
Cuketu nastrúhame, zabalíme do sterilnej gázy a vyžmýkame z nej čo najviac tekutiny. Dehydrovanú cuketu vložíme do misy, pridáme vajcia a syr, ochutíme koreninami a poriadne premiešame. Zmes natlačíme do keramických misiek a dáme do vyhriatej rúry piecť na 15 minút, kým povrch bochníkov nie je zlatistý. Opatrne ich vyberieme, prekrojíme ako žemle a naplníme bruschettou (alebo vlastne akoukoľvek inou nátierkou podľa obľuby).







Ak máte k dispozícii vlastnoručne vypestované cukety a neviete, čo s nimi, akýkoľvek recept s ich využitím príde vhod, hlavne ak sa jedná o tie nenáročné na prípravu i ingrediencie. Dobre, jasné, artičoková bruschetta nepatrí medzi stabilné položky bežnej špajze, avšak také bazalkové či paradajkové pesto už nie je taká exotika. Ak nemáte ani tie, nezúfajte, žemličky natrite pokojne, čo ja viem, horčicou, rybacou nátierkou, taveným syrom alebo ich jedzte len samotné s nejakou čerstvou zeleninou k tomu. Je to dokonale prispôsobiteľné jedlo, navyše, dajú sa pohodlne zabaliť so sebou na cesty na rýchle doplnenie energie. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára