Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Biela fazuľa so stratenými vajciami - netradičný spôsob prípravy

piatok 14. októbra 2016

Biela fazuľa so stratenými vajciami - netradičný spôsob prípravy

Dnes mám pre vás prichystaný článok, ktorého podstatou nie je ani tak recept samotný, ako zvláštny spôsob prípravy. Je nás mnoho nešikovných v kuchyni, niektoré úkony si proste vyžadujú viac zručnosti a tak bojujeme ako sa dá. Do tejto kategórie, aspoň pre mňa osobne, určite patria stratené vajcia. Zatiaľ sa mi klasickým postupom nepodarilo docieliť to, aby vypadali ako z veľkej kuchárskej knihy, vždy boli buď príliš uvarené alebo extrémne neforemné a škaredé. Podľa množstva zlepšovákov, ktorými sa internet priam hemží usudzujem, že v tom nie som sama (čo ma aspoň trochu upokojuje) a tak som raz na potulkách Pinterestom objavila návod, ako si blbovzdorne stratené vajcia urobiť. Experimentovanie mám, ako správny fyzik, v krvi, preto som sa obetovala a podujala sa ho zrealizovať. Takže ||Jar|| vs. Pinterest prvé kolo!

Na fazuľu:
  • 1/2 hrnčeka bielej fazule v suchom stave
  • 3 bobkové listy
  • 1 ČL dubákového korenia
  • 1 ČL granulovaného cesnaku
  • 1/2 ČL mletej údenej papriky
  • 5-6 listov čerstvej bazalky
Stratené vajcia:
  • 2 (ideálne domáce) vajcia
  • trochu bylinkovej soli
  • potravinovú fóliu
  • 2 gumičky
  • menšiu misku
  • kastról s vriacou vodou
Fazuľu na noc namočíme, na druhý deň dobre prepláchneme a dáme do novej vody variť na 30 minút, kým nezmäkne. Do hrnca pridáme bobkové listy a dubákové korenie a varíme. Keď je fazuľa hotová, precedíme ju, umiestnime do misy, zbavíme bobkových listov, ešte horúcu posypeme cesnakom a paprikou, dochutíme sekanou bazalkou a poriadne zamiešame. 

Medzitým sa venujeme tej zaujímavejšej časti. Na misku natiahneme štvorec potravinovej fólie tak, aby sa v nej dala urobiť jamka, ale nedotýkala sa dna nádoby. Do tejto jamky vyklepneme vajce, ale opatrne, aby sa žĺtok nerozlial. Povrch posypeme bylinkovou soľou.


Cípy fólie spojíme a čo najbližšie pri povrchu vajíčka zviažeme gumičkou, ale neustále dbáme na to, aby sme neporušili žĺtok. Takto utvorený balíček vytiahneme z misky, opatrne položíme na drez/tanier a postup zopakujeme s druhým vajcom.



V dostatočne veľkom hrnci necháme zovrieť vodu - musí bublať, ale nie zúrivo, aby nám hneď nestrhla vajíčkové balíčky. Ponoríme ich do vody a necháme variť. Návod z internetu predpisoval 3 minúty (pre slepačie vajcia, 4.5 pre kačacie). Podľa mojej skúsenosti to bude chcieť asi dvojnásobok, ak sme gumičku utiahli príliš ďaleko od žĺtka a vytvorili tak vnútri veľkú vzduchovú bublinu. Nadnášalo ich tak nad hladinu a vrch sa poriadne nestihol uvariť. Na prvý pohľad musí byť bielko biele a dostatočne pevné, aby sa nevylialo hneď po roztvorení. (Takže suma sumárum - testovať. Ja som varila zhruba 5.5 - 6 minút).


Vajcia vyberieme, fóliu odstrihneme hneď pod gumičkou a obal roztvoríme. Ďalší postreh: neviem, ako to robili dotyční na nete, ale mne sa bielko dosť prichytilo k fólii, musela som mu dopomôcť odlepiť sa od nej vidličkou a nejaké zvyšky vyškrabať.


Neviem, či by pomohlo predtým fóliu potrieť olejom, neskúšala som. Hotové vajcia zbavené obalu umiestnime do misy k fazuli, prekrojíme nožom a necháme polotekutý žĺtok vytiecť, aby nám vytvoril omáčku a strukovinu obalil. Samozrejme, ak sme to s varením neprehnali a neurobili vajcia natvrdo (ale to by sa týmto spôsobom údajne nemalo stať - múdre Pinterestové hlavy povedali - na rozdiel od klasického varenia vo víre a podoberania bielka; mimochodom, aj túto prípravu som už opisovala >>TU<<). Uf, sme na konci, môžeme jesť!





Celý pokus som sa pre vás snažila podrobne zdokumentovať a popísať, dúfam, že oceníte veľké, i keď nie práve kvalitné fotky. Ako teda dopadol duel? Konečne sa mi podarilo dosiahnuť kýžený stav konzistencie vajec: pevné bielka a primerane tekuté žĺtky, hurá! Na druhej strane, celý proces tvorby vôbec nebol tak jednoduchý a priamočiary ako vyhlasovali pôvodní tvorcovia. Navyše, nepodarilo sa mi zachrániť úplne celé bielka nalepené na obale a ja skutočne nerada plytvám jedlom a vytváram zbytočný odpad. Takže sčítané, podčiarknuté, dnes to vidím na remízu 1:1
Čo vy na to, súhlasíte so mnou? Vydáte sa vedátorskou cestou a podujmete sa na experiment? Napíšte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára