Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (34)

sobota 22. októbra 2016

Bleskovky z kuchyne (34)

Nechcem, aby sa z toho stala pravidelná víkendová rubrika, veľmi si na to nezvykajte, ale zhodou okolností som sa opäť primäla ku spísaniu, presnejšie povedané ku skompilovaniu niekoľkých fotiek, ktorým nebolo umožnené naplno sa prejaviť v samostatnom príspevku. Ich 15 minút slávy preto prichádza až teraz, v značnom časovom sklze - datujú sa niekde v rozmedzí apríla a konca júna, ale lepšie neskoro, než nikdy. Pohodlne sa usaďte, chopte sa šálky čaju alebo kávy, zababušte sa do deky a rezervujte si tri minútky na krátku prezentáciu mojich misiek a tanierov.


Mojej pozornosti neunikla tvarohová nátierka s príchuťou baklažánu. Samozrejme, ak je niekde baklažán, môj mozog naštartuje autopilota a hádže do košíka všetko, na čom je obrázok tejto zeleniny. 


Trochu netradičná miska v podobe maslovej tekvice, hrášku a moje >>šošovicové muffiny<<.





Pečená cvikla mi zrejme bola málo, preto som ju podporila ešte cícerovou pomazánkou s jej príchuťou. A zvyšok prekvapivo monochrómny: mrkva a šunka. 


Tak a v tomto okamihu sme sa konečne dostali do bodu, kedy v Lidli moje obľúbené pomazánky obliekli do nového šatu a vlastnej značky. Vždy keď sú v akcii, beriem rovno tri do zásoby, pretože sú skvelé ako dip k zelenine. Moja nemenná voľba: červená repa, chren a jemne pikantná. 


Tu opäť v akcii, podľa farby určite uhádnete, ktorá z nich to je. Mimochodom, tá mi z nich chutí úplne najviac. Ale to som vám, myslím, už určite niekde písala. 



Zelenú brokolicu a avokádo bolo treba "rozbiť" čiernymi olivami. Jednoduché, ale chutné. 


Nálož červeného ovocia: čerešne, jahody, trochu malín a ríbezlí. 


Takto nezvyknem obedovať bežne, ale občas sa stane: celú vaničku tvarohu prikryjem ovocím, napríklad jablkom a posypem orechmi, výnimočne som však musela zlikvidovať akúsi orieškovú tyčinku spojenú medom. (nebudem prezrádzať ako veľmi bola po záruke..) Sladké jak fras, mala som od toho polepené celé zuby. 






Ach, ešte ani poriadne nezačala jeseň a už mi chýba letné ovocie. Broskyne, kde ste? Chcem vás späť!


Na druhej strane, teším sa na tekvice (na balkóne mám asi tri), ale to poznať aj z obsahu blogu a predchádzajúcich príspevkov, brokolicu (i tá už čaká na spracovanie), ružičkový kel a gaštany! Lahodnú krémovú hustú gaštanovú polievku, na tú mám rozhodne zálusk a netrpezlivo listujem letákmi, kedy už konečne budú v ponuke (za ako-tak ľudovú cenu). 
A čo vy? Čo vám bude najviac chýbať z letnej produkcie a naopak, tešíte sa na jeseň/zimu? Prezraďte mi!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára