Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bravčové dusené v paradajkovej omáčke s kurkumou a mrkvovými rezancami

pondelok 10. októbra 2016

Bravčové dusené v paradajkovej omáčke s kurkumou a mrkvovými rezancami

Rozhodla som sa v zime pomaly prechádzať na mäsitú stravu. Ostatne, tak som to mala nastavené (podvedome, nie zámerne) aj minulý rok a fungovalo to. Telo si pri nízkych teplotách žiada výdatné horúce pokrmy, kdeže studené svieže šaláty z leta! Ak už zeleninu, tak pečenú alebo v podobe extrémne hustého krému. Týmto smerom sa určite bude uberať tematika na blogu, takže sa určite máte na čo tešiť. Dnes to bude bravčovina s domácimi lúpanými paradajkami, trochu pikantná a ochutená kurkumou. Ako príloha mrkvové rezance, ktoré mi zatiaľ na nervy nelezú a baví ma strúhať z nich dlhé špirály (hoci mám potom svalovku na ruke na miestach, o ktorých som nerušila, že existujú).

Na dve porcie:
  • 400 g bravčového stehna
  • trochu kokosového oleja
  • 1 veľkú cibuľu
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 1 ČL korenia na Čínu
  • 1/2 ČL kurkumy
  • 1/4 ČL mletého korenia 4 farieb
  • 1 ČL dubákového korenia (nie je nutnosť, ale poteší)
  • 1-2 PL sójovej omáčky
  • pár kvapiek pálivej omáčky (napríklad sriracha - to je diabolská pochutina)
  • 1 pohár domácich lúpaných paradajok (alebo plechovku kupovaných)
  • 1-2 obrovské mrkvy + rovnaké dochucovadlá ako na mäso
Stehno umyjeme, zbavíme blán a nakrájame na kocky s veľkosťou sústa. Cibuľu nakrájame nadrobno a vo woku na roztopenom kokosovom oleji ju orestujeme do zlatista. Pridáme nadrobno posekaný/strúhaný cesnak, necháme ho rozvoňať a hneď pridávame mäso. Posypeme koreniami, kurkumou, pridáme sójovú a pálivú omáčku, dobre premiešame a sprudka zo všetkých strán opečieme. Necháme bravčovinu trochu pustiť šťavu, potom prilejeme lúpané paradajky, zmiernime plameň a začneme dusiť. Keď sa tekutina zredukuje, podlejeme vodou a dusíme ďalej, až kým mäso nie je mäkké.


Obsah woku vysypeme bokom do misky a vo výpeku opražíme mrkvové rezance. Ochutíme ich rovnakými koreninami a surovinami, premiešame a restujeme do chrumkava. Na záver k rezancom naspäť pridáme mäsovú zmes, necháme prepojiť všetky zložky a odstavíme zo sporáka. Rozdelíme do tanierov/misiek a podávame.




Ako vy bojujete so zimou? Máte na to nejaký recept? Ja osobne mám extrémnu spotrebu čajov. Síce to platí celoročne, ale pri nečase za oknom mi nie je nič príjemnejšie ako šálka kotol pariaceho sa nápoja (a hrubá kniha, ešte hrubšia deka, tri svetre a tak podobne..). Toto monochrómne vyzerajúce jedlo má hneď niekoľko pozitívnych vlastností: telu dodá energiu, takže vie ľahšie odolávať nepriaznivým podmienkam; pikantná zložka rozohreje organizmus zvnútra; kurkuma údajne pôsobí preventívne proti rakovine, lieči problémy s pečeňou a ako antioxidant podporuje srdce a imunitu, zároveň zmierňuje vnútorný stres a my tak máme lepšiu obranyschopnosť. Dokonalý zázrak na jeseň, nemyslíte?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára