Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šunkovo-syrové rolky z arašidovej múky s dijonskou glazúrou - Keto (nie úplne paleo)

sobota 25. februára 2017

Šunkovo-syrové rolky z arašidovej múky s dijonskou glazúrou - Keto (nie úplne paleo)

Neskočila som na zmizík, ani sa nevyparila z povrchu zemského, hoci z pevnej pôdy pod nohami som sa na chvíľu predsa len odlepila. Moja neprítomnosť má jedno jednoduché vysvetlenie: služobná cesta. Myslela som si, že aspoň večer bude na hoteli čas venovať sa iným veciam (trebárs blogu), avšak predstava to bola vskutku naivná. S kolegami sme dlho do noci brainstormovali nad systémom, ako všetko pripraviť na druhý deň, čo opraviť, akú taktiku zvoliť. Preto s výrazným oneskorením, ale lepšie neskoro, ako nikdy, vám prinášam recept na tieto fantastické slimáky, ktoré som piekla na cestu do Nórska. Určite chápete, že som potrebovala mať niečo po ruke, keby sa nečakane prihlásil hlad. Hlavne, aby to bolo málo objemné, ľahko prenášateľné, lahodné aj studené a za istých podmienok trvanlivé. Pomohol mi internet, arašidová múka, trocha kreativity a, samozrejme, rúra. Niekedy sa mi zacnelo za rôznymi buchtami či pizzovými kolieskami, ktoré sme doma často pripravovali. Avšak dlho som nemohla nájsť spôsob, ako si tieto veci pripraviť v súlade s paleo, respektíve keto formou stravovania.. Až do chvíle, keď som sa odhodlala k experimentu a objednala arašidovú múku. Ó, moji milí, trefa do čierneho. Nielenže sa javí ako výborná náhrada obyčajnej múky, ale tá pridaná chuť a vôňa arašidov. Stokrát lepšie! Takže ak by vám na ňu niekde padol zrak, neváhajte a pridávajte do košíka. Moja je z LifeLike, link >>TU<<.

Na celý plech roliek:
  • ¼ hrnčeka arašidovej múky
  • 3 PL kokosovej múky (ja som aj kokosovú naradila arašidovou, pretože nemám jemne mletú a tušila som, že by to pokazilo konzistenciu; ak máte jemne mletý kokos, použite ho, ak nie, stačí zvýšiť množstvo arašidovej) 
  • 1 ČL granulovaného cesnaku
  • ½ ČL bylinkovej soli
  • 1 ½ hrnčeka strúhaného syra (eidam a pod.)
  • 4 PL masla
  • 2 PL krémového syra (Philadelphia, Lučina a pod., ja som nahradila rozmixovaným cottage!)
  • 1 vajce
  • niekoľko plátkov kvalitnej šunky (trebárs Moravské údené - delikatesa)
  • 1 ½ hrnčeka strúhanej nivy (či iného chuťovo výrazného syra)
  • Dijónska glazúra:
    • 2 PL masla
    • 1 kopcovitá PL dijónskej horčice
    • 1 ČL worchestrovej omáčky
    • 1 ČL granulovaného cesnaku
    • ½ ČL talianskeho korenia
Predhrejeme rúru na 180 °C. V malej miske skombinujeme arašidovú, (kokosovú) múku, cesnak a soľ. Do druhej misky pridáme strúhaný syr, maslo a krémový syr. Vložíme ju do mikrovlnky a ohrievame 1 až 1.5 minúty, kým sa syry a maslo neroztopia. Zmes poriadne premiešame, aby sme dosiahli kompaktnú hmotu. Až je príliš vláknitá alebo sa s ňou ťažko pracuje, vrátime misku späť do mikrovlnky a znovu krátko ohrejeme. Do syrovej zmesi pridáme suché ingrediencie a vajce. Vypracujeme hladké cesto a v prípade potreby prisypeme trochu múky, ak je príliš lepivé alebo naopak, opäť zorejeme, ak je príliš tuhé.


Cesto rozprestrieme na dosku a vyvaľkáme na obdĺžnik. Ak sa hmota zachytáva na váľok, potrieme ho trochou vody. Cesto obložíme plátmi šunky, posypeme strúhaným syrom s modrou plesňou (a napríklad zbytkom cottage) a zvinieme po dlhšej strane do rolády. Ukrajujeme z nej asi centimeter hrubé kolieska, ktoré ukladáme rezom dole na plech s papierom na pečenie. Plech vložíme do rúry a pečieme 25-30 minút, kým nie sú mäkké a zlatisté.



Medzitým pripravíme glazúru: roztopíme maslo a zmiešame ho s horčicou, worchestrom, cesnakom a talianskym korením. Vyberieme rolky z rúry, štedro natrieme horčicovou zmesou a vrátime dnu na ďalších 5 minút, aby sa povrch zapiekol. Následne necháme vychladnúť a napchávame sa čo nám sily stačia. Slimáky bez problémov vydržia v chladničke aj týždeň, ale najlepšie sú, samozrejme, teplé a čerstvo upečené.




Ako vidieť na fotke, roládky sa vplyvom tepla roztečú, preto odporúčam klásť ich na plech vo väčších rozostupoch. Rozhodne budú mať krajší tvar, ak sa nezlepia dokopy. Ale na chuti im to neubralo. Dala som okoštovať kolegyni a tá povedala, že ju príjemne prekvapili a pochválila. Že sú výborné a musí si vypýtať recept. Čo je veru čo povedať, pretože ona takejto kvázi zdravej výžive nefandí a na moje jedlá sa díva skepticky. Na druhej strane, vždy, keď prinesiem do práce niečo  napečené, nevie si to vynachváliť a že teraz, keď vie, že aj tie moje "napodobeniny" sú lahodné, bude uvažovať nad výmenou jedálnička. Skvelé, nie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára