Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s kozím syrom a horčično-paradajkovým prelivom

pondelok 29. mája 2017

Šalát s kozím syrom a horčično-paradajkovým prelivom

Dúfam, že ste postrehli tú nádhernú zmenu počasia. Snáď patríte k tým šťastlivcom, čo si ho môžu vychutnať aj na vlastnej koži a nielen túžobne hľadieť von oknom na to, ako hrejivé lúče láskajú listy stromov, teplý vánok ohýba nepokosené steblá trávy a príjemné podmienky vyháňajú zo svojich brlôžkov a zákutí všetky živočíšne druhy. Dobre, s výnimkou mojich frflajúcich kolegov, ktorí sa už teraz sťažujú, ako je strašne horúco, že prečo ešte nemáme klímu, ako budú robiť v záhrade v hektolitroch potu.. Ale ľudia, dajte sa vypchať! V lete má byť teplo! Krásne, slnko, sparno, sem-tam nejaká pozoruhodná búrka, príjemný dážď, ktorý trochu osvieži zem, ale netrvá dlho a opäť prenechá dominanciu na oblohe slnku.
Čo ste si tiež mohli všimnúť, je moja absencia na blogu. Súvisí to nejako? Pravdaže! Namiesto toho, aby som víkend strávila nad klávesnicou a premýšľala nad tým, aké múdro zase zo seba vyplodiť, využila som čas lepšie a oddávala sa idyle s knižkou na balkóne, či oslobodzujúcej prechádzke po meste (a teda chudera peňaženka plače, lebo moje venčenie spravidla končí v potravinách, kde NUTNE potrebujem to a ono a ešte tamto a chladnička praská vo švíkoch..). Snáď máte pre to pochopenie, nebudem predsa vysedávať doma, keď je konečne krásne. V práci, to je iné, namiesto toho aby som sa venovala štúdiu systému, smolím tieto riadky a obzerám sa cez plece, či ma pri tom nevidí niekto nepovolaný (rozumej, nadriadený).
No ale pointou je, že som sa konečne rozhodla ozvať a tak vám prinášam tento recept na primitívny, ale extrémne lahodný šalát. Už ste jeden s kozím syrom mohli vidieť >>TU<< , ale mala som k dispozícii ešte jeden kotúč syra a preto bolo iba otázkou času, kedy bude volať po spracovaní. Ten predchádzajúci je výborný, odkukala som ho z jednej reštaurácie a keď môžem, objednám si ho, ale v domácich podmienkach som mala chuť vyskúšať aj niečo iné. Spomenula som sa na iný zaujímavý recept z minulého roku. Pripravovala som vtedy >>omeletu s paradajkovo-horčicovým šalátom<<, ktorá bola letná, osviežujúca a nápad využiť práve paradajky na spôsob dresingu či prelivu sa mi okamžite zapáčil. Myslím si, že predstavuje výborný doplnok k chuťovo výraznému syru, najmä ak použijeme hrubozrnnú horčicu, ktorú teraz pchám úplne do všetkého (lebo je proste dobrá!). Ak nemáte práve takúto, nezúfajte, nahradiť sa dá kremžskou.
  • 100-120 g kozieho syra (takého v tej rolke s kôrkou)
  • trochu ochuteného oleja
  • zmes talianskeho korenia
  • 1 šálku cherry paradajok
  • 1-2 ČL hrubozrnnej horčice s bielym vínom (Lidl Deluxe - ak nemáte, dajte kremžskú, ale odporúčam pridať ešte trochu citrónovej šťavy, pre okyslenie) 
  • lyžičku ochuteného oleja
  • niekoľko listov hlávkového šalátu
  • pažítku na ozdobu
Syr potrieme olejom, ochutíme korením a na rozpálenej grilovacej panvici grilujeme z oboch strán, kým sa na povrchu nevytvorí charakteristická vzorka. Vo veľkej mise zmiešame šalátové listy s trochou oleja a korením, dobre premiešame a vmasírujeme olej dnu. Paradajky nakrájame na kolieska, skombinujeme s horčicou a podľa potreby dochutíme citrónovou šťavou. Paradajkový preliv rozložíme na šalát, doplníme hotovým syrom a podávame. Pre efekt ozdobíme pažítkou.





Najlepšie je, samozrejme, konzumovať tento šalát ihneď, rovno z grilu, ale ak táto možnosť nie je a plánujete sa oddať jeho famóznej chuti napríklad v práci, ľahká pomoc. Pred podávaním syr samotný ohrejeme v mikrovlnke a potom vrátime naspäť na tanier/do misky. 
Aký je váš vzťah ku koziemu syru? Nevyhovuje totiž všetkým, mnohí jeho chuť nemusia. Ja, naopak, som z neho celá bez seba a tú výraznú chuť si užívam. Na druhej strane, asi neexistuje syr, ktorý by mi nechutil. Ako ste na tom vy?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára