Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Stredomorské smažené vajce s ochuteným tvarohom

sobota 6. mája 2017

Stredomorské smažené vajce s ochuteným tvarohom

Tento recept nahlodával moje mozgové bunky a chuťové receptory už poriadne dlho. Mala som ho pevne uložený v niektorom závite (a odkaze v prehliadači), ale ako je to už u mňa bežné, rozhýbať sa mi niekedy trvá dlhšie, ako pohybu kontinentálnych dosiek. Nieže by na ňom bolo niečo zložité, komplikované, náročné, práve naopak, je až primitívne jednoduchý, ale možno to je práve dôvod, že som doteraz nepokladala za dôležité pripraviť ho a prezentovať na blogu. Chyba! Ak máte (podobne ako ja) obdobie, že sa vám nechce variť ani náhodou, potom je ako stvorený pre vás.

Ak by sme sa chceli pobaviť o recepte samotnom, pôvod má v Turecku, ale aj iných orientálnejších krajinách (stretla som sa s ním už aj v marockých receptoch), no keďže som nepoužila klasický biely jogurt, ale ochutený tvaroh z gréckeho týždňa v Lidli, názov "stredomorský" mi prišiel celkom vhodný (jedna krajina vedľa druhej, aký je to rozdiel? A Turci a Gréci ma teraz ukameňujú..). Napokon sa to z fotogenického hľadiska neukázalo ako najšťastnejšia voľba, pretože som nepočítala s tým, že je oranžový. Tým sa celkový efekt vytvorenia dvojfarebného víru pomocou červeného hummusu/pizzovej omáčky stráca, ale keďže ma poznáte, viete, že ja na estetiku príliš nehrám. Hlavne, že to dobre chutí. A to teda! Ešte ako! Ale prejdime už k tomu, čo potrebujeme:
  • 200 g tvarohu (môj bol v príchuti sušené paradajky a Feta - vôbec nie zlý, ale polovicu času som premýšľala, čo mi to tak trochu kazí. Nakoniec som na to prišla: malý náznak kyslých uhoriek)
  • 2 kopcovité ČL paradajkového hummusu alebo v mojom prípade domácej paradajkovej omáčky na pizzu - môžete siahnuť aj po hotovej z obchodu (také tie ako boloňská a podobne) alebo použiť ajvar, ak máte radi
  • 1 vajce
  • štipku korenia na grilovanú zeleninu
  • kvalitný olivový olej
  • vňať jarnej cibuľky a hŕstku zmesi ľanových a slnečnicových semienok a mandľových plátkov
  • šalátovú uhorku
Tip: ak nepoužijete ochutený tvaroh, odporúčam do neho zamiešať ešte na jemno nasekané sušené paradajky, pár kvapiek citrónovej šťavy a čerstvú bazalku s oreganom

Na kvapke oleja v panvici usmažíme volské oko, ktoré posypme korením. Do stredu taniera vyklopíme ochutený tvaroh, naň kôpku paradajkovej omáčky/hummusu a vidličkou vytvoríme dvojfarebnú špirálu. Na vrch umiestnime vajce, pofŕkame trochou olivového oleja a ozdobíme cibuľkou so semienkami. Servírujeme spolu s pokrájanou uhorkou, ktorá dobre slúži na namáčanie do "dipu". 








Vidíte, že aj s takými obyčajnými a nezaujímavými surovinami sa dá vykúzliť fantastické jedlo. Vždy hovorím, tie najjednoduchšie pokrmy sú častokrát tie najchutnejšie. A prosím vás, nechoďte na mňa s komentármi typu: nemám toto, nemôžem si ho pripraviť alebo chýba mi toto, bla bla. Kto chce, ten sa vynájde. Okrem toho, poskytla som hneď niekoľko alternatív. Vytáča ma, keď sa niekto vyhovára, že nevie, ako by si urobil toto a hento, keď nemá jednu surovinu. Keby som sa mala držať čiste len ingrediencií stanovených v zdrojovom recepte, nikdy by som nič neuvarila. Vždy vymieňam, nahrádzam, pridávam, odoberám, špekulujem, skúšam.. a buď to vyjde alebo nie. A o oboch skutočnostiach vás vždy informujem. Netajím sa tým, keď niečo sprasím. Ani tým, keď ma niečo príjemne prekvapí. Preto tento blog nie je dokonalý, neoplýva jedlami ako vystrihnutými z magazínu, ktoré možno nádherne vypadajú, ale v skutočnosti sú vlastne nejedlé. Vidíte presne to, čo sa premelie v mojej kuchyni. Jasné, nie všetko, je to len malý zlomok, ale na nič sa nehrá. Tak to proste je. Preto budem len a len rada, ak sa nájde niekto, koho aspoň trochu inšpirujem. Majte sa!

P.S. Fialové kvietky sú z mojej rozkvitnutej pažítky. 

2 komentáre:

  1. Jarka no mňa inšpiruješ :D preto vždy keď vidím, že máš nejaký nový recept tak nakuknem :) lebo aj keď nie vždy je to podľa môjho gusta aspoň vidím čo máš nové :) bo ma baví keď napíšeš o sebe :) ... nooo a tu lučinu som kupila v Bille ;) v takom teglíku ju majú. No kebyze varim len podľa receptu tak potom ani to kari si neuvarím :D (bo ako fakt ustricovú omačku nemam :D ) ale drbnem tak kari korenie a kokosové mlieko a tvarim sa ze je to kari :D ... inak toto jedlo vyzera fakt super, spravila si mi chute na ten hummus paradajkovy z lidla, to by bola aka smakotinka :) nech sa ti darí a pekný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som videla reklamu na tú Lučinu, ale v Kaufe, kam chodím ju ešte nemajú. Chvíľu im trvá, kým zapracujú novinky do regálov. Možno v Tescu už bude, ale tam som dlho nebola. Budem to čekovať :D
      Krásny víkend prajem aj tebe.

      Odstrániť