Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečená fazuľa s broskyňou v paradajkovej omáčke

štvrtok 22. júna 2017

Pečená fazuľa s broskyňou v paradajkovej omáčke

V robote si na mňa zase vymysleli habaďúru a ja mám tak plnú hlavu vecí, o ktorých nič neviem (a nemám čas prokrastinovať a vypisovať nové príspevky. Kríza, keď si v práci nemôžete odskočiť od práce.. 😝). Toto vypadá na dosť veľkú hrôzu a pravdepodobne som si odhryzla z príliš veľkého sústa. Respektíve, dobrovoľne nedobrovoľne ma do neho uvŕtali. Tak či onak, jesť sa musí. Človek potrebuje z niečoho načerpať energiu a pustiť sa do boja s veternými mlynmi.
Ani neviem ako dlho, už sú to celé veky, mám zálusk na recept, ktorý vám dnes konečne prinášam. Najprv som ho odkladala, pretože obsahoval pre mňa predtým nemysliteľné spojenie slaného jedla so sladkou ingredienciou. Nedávno som však >>opisovala<<, že tento blok sa mi podarilo odstrániť, pribudla však iná prekážka. V lete sa snažím variť čo najmenej a siaham skôr po pokrmoch, ktoré stačí "zostaviť", nanajvýš trochu prehnať teplom. Musím predsa využiť čerstvú produkciu, kedy inokedy by bola lepšia príležitosť sa do sýtosti natlačiť čerstvou zeleninou, ktorá teraz chutí úplne inak! Nevadí mi stáť za sporákom, pokojne budem znášať hektolitre potu, ktoré zo mňa stekajú pri rozžeravenej rúre, len nech je vonku krásne, teplo, leto! Ale to si organizmus pýta osviežujúce šaláty, mrazené pochúťky, ľahké chody. Na druhej strane, baží i po tom ovocí, takže nasledujúci výtvor nie je zase až takým opakom toho, čo od nás očakáva. Veď šťavnatú broskyňu v inom ročnom období tak ľahko nezoženiete. Preto som po predlhom dni v kancelárii podala výnimočný výkon a primäla sa k príprave. Ale aby som o tom len siahodlho nepísala, bude najlepšie, ak sa ponoríme do receptu. Veď preto ste zrejme tu.
  • 250 g fazule v paradajkovej omáčke** (nie je podmienkou siahnuť po konzerve, mala som však jednu otvorenú a preto som sa rozhodla ju využiť. Lepším riešením je uvariť si fazuľu samotnú a paradajkovú omáčku pripraviť "z ničoho", od začiatku práve pečením, ktoré podstúpime. Stačia čerstvé paradajky, trochu cibule na zahustenie a cesnak pre lepšiu chuť.)
  • 1 veľkú broskyňu
  • 1 ČL balzamikového krému (Lidl Italiamo ⇨ objavila som novinku)
  • 1 kopcovitú ČL hrubozrnnej horčice (Lidl Deluxe s bielym vínom ⇨ delikatesa)
  • 1 ČL údenej papriky
  • 1 ČL sladkej chilli omáčky
  • 1 ČL sójovej omáčky
  • 30 g domáceho kravského údeného syra (vymoženosti spojené s príbuznými na dedine ⇨ ďakujem!)
Fazuľu s omáčkou nasypeme do zapekacej formy, pridáme na kocky nakrájanú broskyňu, prilejeme balzamikový krém/redukciu, horčicu, čili a sójovú omáčku, posypeme paprikou a premiešame, aby sa suroviny rovnomerne rozložili. Formu vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme aj 30 minút, kým omáčka pobubláva a je o niečo hustejšia. Zmes preložíme do taniera a posypeme nehoráznou kopou syra. Ozdobíme napríklad bazalkou a servírujeme.

**Tip: skvelým variantom je aj použitie domácej BBQ omáčky, môžete sa inšpirovať napríklad aj >>TU<<.


Tento domáci údený syr sa ťažko rozpúšťa, preto ak preferujete dlhé ťahavé vlákna, použite iný typ. Chuťou sa mu však nič nevyrovná a údená aróma sa k pečenej fazuli dokonale hodí. 



Dá sa konzumovať aj na studeno, ja som si napríklad porciu v práci vôbec neohrievala a jedla za izbovej teploty. Mám dojem, že tak viac vynikne chuť broskyne. Okrem toho, keď je vonku 30 °C, asi to posledné čo chcete je spálený jazyk. 




Myslím si, že toto jedlo je dostatočne plnohodnotné samo o sebe, ale ak by sa vám to málilo, pokojne ho podávajte ako prílohu k pita chlebu alebo náplň do tortilly. Keď tak nad tým uvažujem, ani volské oko by vôbec nebolo na zahodenie. Máte ešte nejaké iné nápady? Sem s nimi!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára