Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené čerešne s orechovo-kokosovou posýpkou a tvarohom

pondelok 3. júla 2017

Pečené čerešne s orechovo-kokosovou posýpkou a tvarohom

Zostali Vám ešte nejaké čerešne? Dúfam, že sa neozývam príliš pozde. Ak áno, neváhajte a využite ich do tohto receptu! Samozrejme, nikde nie je napísané, že nemôžete zvoliť iné ovocie. Dokonca sa prihováram za to, aby sa používalo čo najviac sezónnych zdrojov. Takže ak sme to už prešvihli, nahraďme ich trebárs broskyňami, ríbezľami.. Pointou je pripraviť si jednu či dve fantastické misky naplnené šťavnatým ovocím, ktoré doplníme o ešte lahodnejšiu posýpku. Jedná sa o zmes orieškov, semienok a kokosu! Áno, kokos sa do letnej exotiky náramne hodí a tak odporúčam nevynechávať ho. Hovoríte si, pečené, horúce ovocie do vysokých teplôt vonku? Rozhodne, všetkými desiatimi, za predpokladu, že si k nemu naservírujeme niečo studené priamo z chladničky alebo ešte lepšie, rovno mrazené - čo tak niekoľko kopčekov zmrzliny? To sa dobre počúva, všakže? Ja mám v obľube vrchovato napratané misky s tvarohom, ktorý ak ho konzumujeme nezriedený, môže byť pre niekoho ťažký na prehĺtanie, takže ovocie, ktoré pustí šťavu je len vítané. Nesmieme zabudnúť chrumkavé elementy, ktoré celý výtvor parádne oživia. U nás v rodine mám prezývku Veverička, pretože mojím hnacím palivom sú priehrštia mandlí, lieskovcov, vlašských orechov, kešu a nesmiem vynechať ani rôzne semienka: od tekvicových a slnečnicových po ľanové, sezamové.. proste všetky od výmyslu sveta! Ale to je o mne známe už i z blogu, nehovorte, že ste nevideli aspoň jeden príspevok mojich Bleskoviek z kuchyne, kde Vás v nepravidelných intervaloch zásobujem fotkami jogurtových misiek, ktoré sa riadia podľa tohto princípu. Na obed si to však žiada niečo o málo výživnejšie a tak jogurt mením za tvaroh a nie len tak ledajaký, ale rovno plnotučný. No nebudeme trocháriť! Tieto tvarohové výtvory podľa nálady striedam: raz na slano (s pečenou zeleninou - mrkva, tekvica alebo koreneným cícerom), raz na sladko. A keďže som od malička bola vedená k tomu, že obedy by sa mali jesť teplé, tak som ako výsledok tejto podvedomej myšlienky začala moje ovocie spracovávať. Buď ho grilujem - už som tak potrápila banán či jablko a broskyne, ale dnes prinášam aj pečenú variantu. No nenatárala som toho už viac ako dosť? Počujem súhlasné šomranie, dobre, hľaďte, recept!
  • 150 g čerešní - čerstvých (môžu byť aj mrazené alebo iné ovocie, ale potom bude zrejme treba upraviť množstvo)
  • 15 g mandlí*
  • 15 g kešu orechov*
  • 15 g tekvicových semienok*
  • 15 g kokosu - pol na pol strúhaného a čipsov*
  • 1 ČL škorice
  • 1 ČL kokosového oleja
  • {2 ČL medu alebo iného sladidla, ale ja som nepridávala, ovocie je sladké dosť}
  • 250 g (vaničku) plnotučného tvarohu
*Orechy a semienka zvoľte podľa toho, čo máte radi. Pokojne dajte lieskovce, pekanové, pistácie, slnečnicové semienka, ľan.. bez obmedzení! Ja som sa rozhodla takto 😁.

Vykôstkované čerešne rozložíme do dvoch keramických misiek. Do robota vsypeme oriešky, semienka, strúhaný kokos, škoricu a olej (plus sladidlo, ak používame). Pomocou pár pulzov zmes rozsekáme na drobnejšie časti. Dobre poslúži aj sekáčik na cibuľu (mám odskúšané), ale dá sa využiť aj nôž. Posýpku premiešame s kokosovými čipsmi a v rovnomernej vrstve rozložíme do misiek s čerešňami. Formy vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 10-15 minút, kým drobenka nie je zlatistá a ovocie nepustilo šťavu, ktorá mierne buble. Necháme chvíľu odstáť a potom servírujeme s tvarohom (alebo zmrzlinou).  






Fotka, aby ste mi verili, že s tým tvarohom nekecám.. Je pochovaný pod pečenou vrstvou. A použila som obe nádobky, ak by Vás to zaujímalo, nebudeme nič nechávať!


Nebudem už stopiaty raz zdôrazňovať, že je len a len na vás, aké ovocie či ingrediencie do posýpky zvolíte (ale vlastne, už som to urobila..). Hlavne, že sa expresnou rýchlosťou odoberiete do kuchyne a začnete rozohrievať rúru. Verte mi, oplatí sa to podstúpiť aj keď vonku panujú trebárs tropické tridsiatky (čo tento víkend nehrozilo ani náhodou a vyhliadky na najbližšie dni tiež nie sú práve priaznivé). Odmenou vám bude šťavnatá bohatá miska, ktorá dokonale uspokojí všetky hriešne chúťky. Nezabudnite sa posýpku! Tá je na tom predsa najlepšia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára