Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažán zapečený so syrom ricotta

pondelok 4. septembra 2017

Baklažán zapečený so syrom ricotta

Ďalší baklažánový recept? Už to tak bude. Dúfam, že ma za to neukameňujete. Ale musela som spracovať posledný kus fialového krásavca, ktorý na mňa čakal v chladničke. Pôvodne som s ním mala iné plány, ale všimla som si, že aj balenie ricotty sa už pomaly blížilo k poslednému termínu trvanlivosti. Nie, že by mi to niekedy extra prekážalo, už sa mi stalo, že som použila aj potraviny, ktoré boli týždeň (či dva) po dátume a stále boli konzumovateľné a nezávadné. Výrobcovia musia mať predsa nejakú rezervu. No ale nie o tom som chcela.
Podstatou je, že takýmto spôsobom sa mi podarilo skombinovať dve lahodné suroviny do jedného vydareného pokrmu, ktorý je jednoduchý, nepotrebuje siahodlhý zoznam použitých zložiek a i napriek tomu sa budete oblizovať až za ušami. Stačí ho potom len šupnúť do rúry a nechať ju, nech si robí svoju prácu. Príjemným osviežením je použitie čerstvého oregana, ktoré jedlu dodá charakteristickú príchuť, preto nie sú potrebné žiadne ďalšie dochucovadlá.
Možno by bolo lepšie naukladať jednotlivé vrstvy do nižšej výšky a na väčšiu plochu, aby netrvalo tak dlho, kým sa všetko dobre prepečie. Takto mi to trvalo viac než trištvrte hodinu a už i to som bola netrpezlivá, pokojne by to znieslo ešte o pár minút viac. Tak či onak, nabádam vás k tomu, aby ste si zapečený baklažán s ricottou upiekli, pretože si nemôžete nechať ujsť jeho znamenitú chuť.
  • 1 baklažán
  • 250 g syra ricotta
  • 1 vajce
  • 1-2 strúčiky cesnaku
  • čerstvé oregano
  • obľúbené korenie podľa chuti
Baklažán nakrájame na kolieska, posypeme ho soľou a necháme vypotiť, kým na povrch nevyrazí horká tekutina. Tú odsajeme utierkou a jednotlivé kolieska v prvej vrstve uložíme do pekáča. 
V miske zmiešame ricottu s vajcom, pretlačeným cesnakom, korením a čerstvým oreganom. Syrovú zmes roztrieme po baklažánovom základe a navrch opäť uložíme ďalšie kolieska baklažánu. Nasleduje ďalšia vrstva ricotty a takto pokračujeme, až kým neminieme všetky suroviny a nenaplníme celý pekáč. Vložíme ho do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 45-60 minút, kým všetky vrstvy baklažánu nie sú mäkké a vláčne. Ozdobíme ďalším oreganom a podávame s čerstvou zeleninou, alebo zvyškom pečeného baklažánu, ak nám nejaký zvýšil. 









Môžem vám prezradiť, že to nie je posledný baklažánový recept. Mám v rukáve jedno eso a zaujímavosť, na ktorú som nesmierne zvedavá a ako inak, určite sa o tom dočítate na blogu. Medzitým si ale pripravte aspoň tento pekáč, je jednoduchý, ale zato nesmierne chutný a výživný. Ako rozlúčka s letom a záver sezóny tejto geniálnej plodiny je ako stvorený. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára