Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tekvicovo-banánová zmrzlina = nicecream

štvrtok 5. októbra 2017

Tekvicovo-banánová zmrzlina = nicecream

Dnes si dáme druhý zo série #Šialených tekvicových receptov. Minulý víkend bol posledný z ojedinelých krásnych slnečných dní a tak som sa podujala odľahčiť trochu našu mrazničku a vybrať z nej nejaké zásoby. Mala som tam odložené banány, ktoré používam pri príprave zmrzliny a bolo načase ich zlikvidovať, keďže v zime môj organizmus nebude prahnúť po studených pochúťkach. Večer predtým som takto pripravila aj zvyšok pečenej tekvice Hokkaido. Nie je to prvý raz, čo obe suroviny kombinujem dohromady. Stalo sa tak napríklad už pri výrobe >>lepkavých brownies<< a >>kakaových košíčkov<<. Toto spojenie preto pre mňa vôbec nie je neznámou a bolo mi jasné, že si nadmieru pochutnám. Sladučký banán aj tekvica, ochutené škoricou, čo je moja najobľúbenejšia korenina a pchám ju kam sa dá, pokojne i do slaných pokrmov, zmixované do lahodného mrazeného krému, no stupienok do neba!
Keďže žiadna moja raňajková miska sa nezaobíde bez čerstvého ovocia, viac než vhodným doplnkom sa mi javili figy, preto som neváhala a prihodila ich navrch. Och a jasné, ani bez orieškov to nejde, to akoby ste mi usekli niekoľko prstov. Milé lieskovce, pôjdete dnu, či sa vám to páči alebo nie! Ale neprotestovali, radi vytvorili harmonickú kompozíciu so zvyškom misky.
Pripadá vám to príliš extravagantné? Vôbec nemusí! Ako som už spomínala, Hokkaido je predsa dostatočne sladká na to, aby sa dala používať v sladkých pokrmoch. Pre mňa určite, ale ak vám sa to zdá málo, pridajte do zmrzliny trochu medu či javorového sirupu. Aj keď osobne to neodporúčam, už banány ako také krém osladia. Okrem toho, práve škorica je akými spojivom medzi jednou zeleninovou a druhou ovocnou zložkou.
A čo ten celkový nápad pečenú tekvicu vôbec mraziť? Ale priatelia, nehovorte mi, že ste nevideli ešte čudnejšie príchute zmrzlín ako je táto. Keď môže existovať pivová, so sépiovým atramentom či dokonca z ovčích vnútorností, táto tekvicová je až smiešne obyčajná a nudná. Na druhej strane ani nie, pretože je lahodná, zaručujem vám, že sa budete oblizovať aj za ušami. A skúste ju práve s figou, v septembri/začiatkom októbra je ešte ich sezóna, bola by teda škoda ich nevyužiť. Jej úžasná medová chuť príjemne korešponduje so všetkými ostatnými ingredienciami. Ak ale nemáte možnosť dostať sa k nim, či ich, nedajbože, neobľubujete, celkom bežný je aj variant tekvica/jablko. Rozhodne tiež famózna možnosť! Tak či onak, vyrobte si túto zmrzlinu, kým sú ešte ako-tak znesiteľné teploty. V mínusových mrazoch to možno nebude tak príjemné.. Hoci, u mňa človek nikdy nevie a možno sa im budem oddávať aj so snehovou búrkou za oknom.
  • 2 mrazené banány (na jednu čiste banánovú a druhú tekvicovú príchuť, ako na obrázku)
  • zo dve hrste pečenej a zmrazenej tekvice Hokkaido
  • 1 ČL škorice
  • 1-2 čerstvé figy
  • hrsť orieškov
Prvý banán vložíme do vysokej nádoby, ochutíme škoricou a samotný rozmixujeme pomocou tyčového mixéra na hladkú hmotu. Zmrzlinu preložíme do misky a do nádoby vhodíme druhý banán aj s tekvicou. Opäť posypeme škoricou a mixujeme! Možno to bude vyžadovať dávku trpezlivosti, ale nehádžme flintu do žita, ono sa to poddá. Hotovú nicecream pridáme do misky, obložíme kúskami čerstvých fíg a posypeme orieškami. Naviac možno pridať ďalšiu škoricu. Okamžite podávame, nech sa príliš neroztopí!







Milí moji, keď tak píšem tieto riadky, zbiehajú sa mi sliny a uvažujem, že len čo prídem domov, pečiem ďalšiu dávku Hokkaido a pchám ju do mrazničky. Aby som si ju mohla čo najskôr pripraviť. Nebudem čakať rok na letnú sezónu, to proste nie je v mojej moci. Som načisto opantaná, tekvica ma má v hrsti. Ale to ste už určite postrehli, veď sa jedná len o ďalší Šialený tekvicový recept. Koľko ich bude? To si netrúfam odhadnúť. Sezóna je dlhá, internet mocný, môj mozog nevyspytateľný a apetít neukojiteľný. Takže hromada.. 

2 komentáre:

  1. Olalááá tak toto vyzera super :) nieeee zmrzlinu s ovcimi vnutornostami nieee :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem!
      Ja vieeeem, bleeeeeeeeeeeeeeeeeh!!
      Mimochodom, vitaj, stratená, čakala som, kedy konečne pribudne nový článok, stalkovala som každý deň :D
      (Prečítam v práci v rámci prokrastinácie..)

      Odstrániť