Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Špagety (z tekvice) s mozzarellou, brokolicou, šampiňónmi a paprikovou omáčkou Muhammara

utorok 7. novembra 2017

Špagety (z tekvice) s mozzarellou, brokolicou, šampiňónmi a paprikovou omáčkou Muhammara

Obyčajné cestovinové špagety idú kompletne mimo mňa. Teraz. Nebývalo to tak vždy. Ako malé sme ich so sestrou potrebovali mať minimálne raz do týždňa, s lunch meatom na cibuľke, s tonou kečupu a s ešte väčším množstvom syra. Lenže na vysokej sa naša ||Jar|| dala na zdravú výživu a tak táto životná epizóda skončila. Nieže by som dnes po nich občas nezatúžila. Ale vymýšľam iné alternatívy. Dlho som nemohla prísť na to aké, ale keďže som dievčica šikovná (haha..), našla som rôzne spôsoby. Podrobne sa o nich rozpisovať nebudem. Podstatou je, že jedna z nekonečného množstva možností je vyrobiť si špagety z tekvice, ktorá to má priamo v názve. Aké príhodné!
Aj tú obľúbenú omáčku vymieňam za rôzne iné kombinácie, podľa toho, čo mám momentálne k dispozícii. A nutne potrebuje zlikvidovať. Viete čo, ono sú takéto kombinácie obvykle najlepšie. Vykúzlite takú bombu, že by ste to na začiatku vôbec nečakali.
Kde sa vzala, tu sa vzala, táto dobrotami naložená miska, poputovala jeden škaredý pracovný deň so mnou do práce. A čo v nej? Špagetová tekvica, restované šampiňóny so sójovou omáčkou, dusená brokolica, mini mozzarella guľôčky a papriková omáčka Muhammara. Tekvica je zelenina, preto nie je tak suchá, ako cestoviny, nepotrebujeme teda pol vedra omáčky aby nám celý chod zvlhčila a poľahky tak mohol padnúť do škvŕkajúceho brucha. Nehovorím o tom, že má omnoho viac živín a prospešných látok ako pšeničný originál. Ale o tom sa nebavme, písala som o tom už niekoľkokrát a na to, aby vám niekto do hlavy tlačil múdrosti máte školu, rodičov a vlastne všemocný internet 😊.
Odo mňa si odneste poznatok, že zladiť spolu tieto suroviny do jedného obeda je vynikajúci nápad. Šampiňóny so svojou sójovou umami príchuťou dokonale dopĺňajú charakteristickú arómu brokolice, veď je to tak obvyklé spojenie, tak prečo rušiť niečo, čo spoľahlivo funguje?
Každý poctivý špagetový pokrm sa nezaobíde bez syra, preto je len prirodzené pridanie mozzarelly. Ak je navyše v roztomilej forme mini guľôčok, sťažovať sa nebudeme, všakže? Nuž a nielen bez syra, ale ani bez šťavy to nie je ono, ja som klasickú paradajkovú nahradila paprikovou Muhammarou, čím celému výtvoru dodáva trochu neobvyklý šmrnc. A sme hotoví, už stačí pridať len nejaké bylinky, napríklad čerstvé oregano a petržlen a smelo do toho!
  • pol menšej/strednej špagetovej tekvice
  • trochu oleja
  • štipku granulovaného cesnaku
  • niekoľko ružičiek brokolice
  • 2+2 PL sójovej omáčky
  • hrudku masla
  • obľúbené korenie na zeleninu
  • trochu čili omáčky
  • 5-6 šampiňónov
  • 2 ČL jablčného octu
  • niekoľko guliek mini mozzarelly
  • 2-3 PL paprikovej omáčky
  • bylinky na ozdobu
Tekvicu nakrájame priečne na kolieska! Ja volím tento postup, pretože sa mi zdá, že dosiahneme dlhšie a vernejšie špagety. Odstránime jadierka a krúžky rozložíme na plech s papierom na pečenie. Pokropíme ich olejom, ochutíme cesnakom a korením a vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C na 10-15 minút, kým od šupky poľahky vidličkou nepôjdu oddeliť jednotlivé vlákna. 
Medzitým spracujeme ostatnú zeleninu: ružičky brokolice na masle opečieme, pridáme sójovú omáčku, korenie, čili omáčku a premiešame. Podlejeme vodou a dusíme na skus. Hotovú ju preložíme bokom a na rovnakej panvici s ďalšou hrudkou masla opečieme na plátky nakrájané šampiňóny. Opäť pridáme sójovú a pikantnú omáčku, ochutíme korením, cesnakom a navyše octom. Restujeme, kým mierne neskaramelizujú. 
Upečenú tekvicu položíme na pracovnú dosku, rozoberieme na jednotlivé špagety pomocou vidličky a preložíme ich do misky. Zmiešame s brokolicou, šampiňónmi a paprikovou omáčkou. Na vrch rozhodíme mozzarellu, ozdobíme bylinkami a podávame, ešte kým je pokrm teplý, aby sa syr mierne rozpustil. Dobrú chuť! 








Odporúčania praktizujme v ideálnom svete, v skutočnosti som celý obsah musela natlačiť do obedovej nádoby do práce. Práve preto som ingrediencie nemiešala dohromady. Nech to nie je iba jeden veľký bordel. Ten som vytvorila až na druhý deň pri konzumácii 😅😅 Chcela som tým však povedať, že špagety možno pripraviť aj dopredu a pokojne jesť i za izbovej teploty, ak nemáte k dispozícii mikrovlnku. Sú rovnako chutné, garantujem. A milí pastafili (je to vôbec nejaký pojem? 😅), nezatracujte ich hneď, aj keď na tie klasické nedáte dopustiť, občas trochu pozmeniť jedálniček nie je na škodu a možno budete prekvapení, aké príjemné jedlo možno vyčarovať z "obyčajnej" zeleniny. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára