Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Avokádovo-banánový puding | parfait | s kumquatmi a kokosom

piatok 22. decembra 2017

Avokádovo-banánový puding | parfait | s kumquatmi a kokosom

Cítite sa bez energie, nálady, vyžmýkaní ako špongia? Ja vám poviem, čo vám chýba. Vitamíny! V zime je konzumácia dostatočného množstva ovocia a zeleniny trochu problematická, pretože, priznajme si to, viac nás to ťahá k hutným, výživným pokrmom, nie sviežim ľahkým šalátom. navyše, keď berieme do úvahy, že na konci roka je to len o jednom veľkom obžerstve, to náš organizmus rýchlo zaplaví nadmiera cukru a nežiadúcich tukov. Nezapierajte, určite skôr siahnete po tanieriku s koláčom alebo kockou čokolády, než miske s mandarínkami a kiwi.
V tomto som asi výnimka, je by som sa za ovocím (i tou zeleninou) mohla utĺcť a perníčky či cukrovinky prenechám iným, moje telo si žiada nápaditejšie, farebnejšie, prospešnejšie veci! Ale keďže som na vás dobrá a rada by som aj vám dopriala nejaký ten životabudič, prichystala som si netradičné prekvapenie, ktoré si môžete dopriať nielen ako vzpruhu na raňajky, ale pokojne i dezert.
Nerozumne som v akcii pokúpila do zásoby neúrekom avokád, ktoré sa hlásili o slovo a ostentatívne sa mi pchali do misiek. Nič proti nim, mala som celý týždeň avokádovú fázu, ktorú som si náramne užívala, ale povedala som si, že by nebolo na škodu zaviesť do jedálnička trochu iskry a prísť s niečím odlišným. A tak sa urodil tento prudko zelený banánový puding. Extra krémový, lahodný, hodvábny, rozplývajúci sa na jazyku. Tropickú líniu podčiarkli kumquaty, ktoré som skúšala prvýkrát a dužina z čerstvého kokosového orechu.
Kumquat je citrus podobný pomaranču, akurát v miniatúrnej forme. Na rozdiel od nich je však jedlá i šupka, síce trochu horkastá, ale možno to bolo zapríčinené tým, že som bola nedočkavá a jedla ich ešte kým neboli prudko oranžové, len tak do troch štvrtín. Neviem, ťažko povedať, podeľte sa so mnou o prípadné skúsenosti.
Nádhernú farebnú bodku zabezpečili jagavé granátové jadierka, ktoré zároveň obohatili puding o štruktúru a sladký tón. Nehovoriac o vitamínoch, celý tento pohár bol doslova bombou, naviac avokádo, hoci je druhom ovocia, pre vysoký obsah zdravých tukov tak nepôsobí a poskytne dlhý naplňujúci účinok.
Ak máte problém dostať do seba či svojich detvákov dennú odporúčanú dávku ovocia, navrhujem trochu sa vyhrať a naservírovať podobný pudingový parfait. Jednotlivé vrstvy pôsobia hravo a pútavo, určite sa to bude deťom páčiť a ak ich naviac nejako vtipne ozdobíte, neverím, že by do nich s radosťou nenačreli. Navyše, príprava vôbec nie je zložitá, všetko máte hotové v priebehu pár minút. Ide len o to rozmixovať banán s avokádom, navrstviť ingrediencie do pohára a rozdať lyžičky.
  • 1 avokádo
  • 1 banán - čím zrelší, tým lepšie, je viac sladký
  • 10 kumquatov
  • 2 - 3 PL granátových jadierok
  • dužinu z čerstvého kokosu
  • voliteľne: posýpka na ozdobu - napríklad strúhaný kokos, oriešky, sušené ovocie, domáca granola alebo müsli
Banán s avokádom pomocou tyčového mixéra alebo jednoducho vidličkou rozmixujeme na jednoliatu hmotu. Ak použijeme mixér, bude viac pripomínať puding, ale záleží na nás, ako sa rozhodneme. Lyžicu zmesi uložíme na dno pohára, pridáme vrstvu granátových jadierok, ďalšiu lyžicu pudingu, nakrájaný kumquat a takto postupujeme až po vrch. Ozdobíme kokosom, zvyšným ovocím, prípadne posýpkou a podávame! S ďalším ovocím bokom, ak môžem odporučiť (pravdepodobne sa všetko nevlezie do pohára).







Ako ste na to vy s konzumáciou ovocia a zeleniny v zimnom období? Za seba musím povedať, že priam prahnem po exotických kúskoch a citrusoch. Keď na pulte vidím všetky tie kaki a granátové jablká, mangá, avokáda a kiwi, zbiehajú sa mi sliny. A to nehovorím o stavoch šialenstva, ak v regále uzriem niečo, čo som ešte neskúšala. Vtedy nastane zatmenie, vypnem mozog, nehľadím na cenu a už sa na mňa smeje z košíka. 
To isté platí o zelenine. Vedú najmä pečené verzie, ale neodpustím si prepašovať k nim napríklad čerstvý listový šalát. Pre mňa ročné obdobie mnoho neznamená. Jasné, nič nepoteší viac ako miska horúceho zeleninového krému, keď vonku fúka vietor a vlhkosť vám zalieza do každého póru pokožky, ale nemám problém pripraviť si čisto ovocnú zmrzlinu a aspoň v myšlienkach sa dostať do čias, kedy vládnu podstatne únosnejšie teploty. Preto ak si aj vy chcete navodiť letnú atmosféru, nachystajte si tento roztomilý zelenú puding plný ovocia! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára